رییس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران گفت: از امسال تمام معاینات پیش از فصل فوتبالیست‌های لیگ برتر و سایر رشته‌ها در صورت اعلام آمادگی برای ارائه خدمات، در این مرکز انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، زهره هراتیان با بیان اینکه مدیریت و رهبری این مرکز براساس قوانین فیفا خواهد بود، اظهار کرد: این مرکز در ابتدای امر به تیم ملی فوتبال به صورت رایگان خدمات تخصصی ارایه می‌دهد و سپس به سایر رشته‌ها در صورت اعلام آمادگی و براساس تعرفه‌های تصویب شده از سوی وزارت بهداشت به آنها خدمات پزشکی از جمله فیزیوتراپی، تغذیه، مشاوره ریه، ارتوپدی، ویزیت‌های تخصصی و ... ارایه خواهد کرد. البته بازتوانی مدت 2 ماه است که در این مرکز راه‌اندازی شده و مرکز ارزیابی‌های عملکردی، آب درمانی و ریکاوری نیز تا 20 روز آینده در این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

رییس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که این مرکز در حال حاضر تنها به بازیکنان داخلی خدمت ارایه خواهد داد یا سایر کشورها نیز از خدمات درمانی آن می‌توانند بهره ببرند؟ خاطرنشان کرد: این مرکز در حال حاضر دارای سه هتل و زمین فوتبال است که با خدمات دادن به سایر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی را برای کشور داشته باشد.

هراتیان با اشاره به اینکه امسال تمام معاینات پیش از فصل بازیکنان لیگ برتر فوتبال در این مرکز انجام خواهد شد، تصریح کرد: بسته‌هایی را برای انجام معاینات پیش از فصل برای بازیکنان لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال و سایر رشته‌ها آماده کردیم که به محض اعلام آمادگی آنها، معاینات پیش از فصل را آغاز خواهیم کرد.

وی پیرامون میزان بودجه‌ای که برای خرید تجهیزات این مرکز هزینه شده است، گفت: تاکنون سه میلیارد برای خرید تجهیزات مرکز تامین بودجه شده که یک میلیارد آن را سازمان لیگ و 2 میلیارد آن را فیفا پرداخت کرده است. البته تا به الان چیزی نزدیک به 1.5 میلیارد تجهیزات برای مرکز خریداری شده است.

رییس ایفمارک در پایان افزود: با توجه به تفاهمنامه‌ای که با 13 مرکز پزشکی تخصصی و بیمارستان‌ها به امضا رسانده‌ایم، کلیه بازیکنانی که برای انجام عمل جراحی یا سایر مسائل به این مرکز مراجعه کنند از این مرکز به بیمارستان‌های تخصصی معرفی خواهند شد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن روند درمان آنها انجام شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس