کد خبر 569821
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

کاهش ارزش سهام اپل خبر جدیدی نیست. این سیر نزولی از سال قبل آغاز شد و شهریور ماه بود که خبر دادیم، ارزش سهام اپل بعد از مدت ها به زیر 100 دلار کاهش یافته است.

 به گزارش مشرق، خبرهای ناراحت کننده برای سهامداران به اینجا ختم نشد و چند ماه بعد قیمت هر سهم این شرکت به کمترین مقدار در ۱۵ ماه قبل از آن رسیده. حالا نیز از وال استریت خبر می‌رسد، سهام اپل این بار رکورد زنی کرده و ارزش آن به کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده است.
 
ارزش سهام اپل به‌کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسید

از زمان ارائه گزارش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ در آوریل، که با خبر کاهش فروش آیفون ها همراه بود، قیمت هر سهم این غول دنیای تکنولوژی ۱۱ درصد افت کرده و حالا به رقم 92.72 دلار در هر واحد رسیده است؛ این یعنی از دست رفتن میلیون ها دلار از ارزش ثروتمندترین کمپانی دنیا. البته اپل هنوز هم با ارزشی در حدود 500 میلیارد دلار، ارزشمندترین شرکت در تمام جهان محسوب می شود.
 
ارزش سهام اپل به‌کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسید

کاهش سهم اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاران به شدت از بابت افت فروش آیفون ها و کم شدن تفاوت میان نسل های مختلف آن نگران شده اند، و می ترسند اپل در بازاری که به نقطه اشباع خود نزدیک و نزدیک تر می شود، نتواند درآمدهای نجومی سال های قبل را تکرار کند.
 
به این موارد، رفتار اخیر سازمان رگولاتوری چین با اپل را نیز اضافه کنید؛ رفتارهایی که تیم کوک را ناچار ساخت، برای کاهش تنش ها سفری به سرزمین اژدهای سرخ داشته باشد. در این شرایط هند هم با بستن بازار خود بروی گوشی‌های رفرش آیفون ضریه سنگینی به این شرکت بزرگ وارد کرده است.
 
تیم کوک اخیراً در مصاحبه با شبکه CNBC اعلام داشته که از دیدگاه او، قیمت فعلی سهام اپل غیرواقعی و به نوعی دارای حباب منفی است. به نظر می رسد اهالی کوپرتینو به آینده و شروع رشد دوباره سهام شرکتشان خوش‌بین هستند.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس