کد خبر 569640
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

پایگاه اینترنتی المانیتور به نقل از مقامات ایرانی از اقدام این کشور برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی از طریق یک مرکز آزاد مالی خبر می دهد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی المانیتور به نقل از مقامات ایرانی از اقدام ایران برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی از طریق یک مرکز آزاد مالی خبر می دهد.

این پایگاه در تحلیل خود از این اقدام ایران می نویسد به نظر می رسد بعد از مشکلات پیش آمده برای ایران از سوی مقامات آمریکایی این کشور تصمیم گرفته است برای تشویق سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد خود اقدام به ایجاد مرکز آزاد مالی کند.

این سایت به نقل از اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری نوشت: با وجود اینکه بانکهای بین المللی در حال حاضر در مناطق آزاد فعالیت می کنند ایران در نظر دارد از این طریق برای جذب سرمایه های خارجی اقدام کند.

هنوز مشخص نیست مرکز مالی جدید چه مزایایی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی ارائه می دهد که موجب متمایز بودن آن با توجه به قوانین و مقررات موجود خواهد شد.

المانیتور افزود: به نظر می رسد این اقدام در بین اکثر جناح های سیاسی طرفدار داشته باشد ولی هنوز هیچ صحبت رسمی درباره ایجاد این مرکز مالی صورت نگرفته است.

به نوشته المانیتور قبل از هر اقدامی ایران باید به سرمایه گذاران خارجی و به خصوص ایرانیان خارج از کشور اطمینان خاطر را از نظر مدیریت صحیح این مرکز بدهد.

این سایت نوشت یکی از بهترین گزینه های ایران در جذب سرمایه های خارجی جلب اعتماد سرمایه گذاران ایرانی کشورهای ترکیه و امارات متحده و شهر دبی و انتقال آنها به داخل کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    برويد بميريد دست از سر ايران برداريم هر حركت ايران را زير نظر داريد از غصه ايران همتون بميريد ، خواب و خوراك را ايران از اين كثافت ها گرفته ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس