کد خبر 569442
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

کارنامه خودروسازان در فروردین ماه امسال بیانگر سقوط تولید 4 برند ملی است به طوری که کاهش تولید برخی از این خودروها به منفی 45 درصد نیز رسیده است.

به گزارش مشرق، دو خودروساز بزرگ کشور در فروردین ماه گذشته کارنامه مناسبی در تولید برندهای ملی نداشته‌اند به‌طوری‌که، تولید سمند در ایران‌خودرو مرکزی با کاهش 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.


بر اساس آماری منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودروهای دنا و رانا به عنوان دو برند ملی پرطرفدار، 45.5 درصد کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.


این گزارش حاکی از آن دارد که دومین خودروساز بزرگ کشور نیز شاهد کاهش تولید 31 درصدی تیبا در واحد خودروسازی کاشان بوده است.


بر اساس این گزارش، طی فروردین ماه امسال تولید ال90 در ایران خودرو جان گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل با 602 درصد افزایش تولید مواجه شده است. دیگر سازنده این خودرو نیز در تولید ال90 موفق عمل کرده و رشد 1009 درصدی را رقم زده است.


این گزارش بیانگر آن است که در فروردین ماه انواع پراید بیشترین تعداد تولید را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن پژو 206 و پارس توانسته‌اند در رده دوم و سوم پرتیراژترین خودروها طی این ماه قرار گیرند.

منبع: اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    نیسان از اون اهن ابی به کجا رسیده اون موقع ایران خودرو هنوز یه ماشین رو گرفته که معلوم نیست واقعا ملیه میگه مردم فهیم بیاید بخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس