نمایندگان باید تمام تمرکز و تلاش خود را برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی به کار گیرند و در این موضوع شجاعانه برخورد و مسیر حرکت و اجرا را پیگیری کنند.

 به گزارش مشرق، روزنامه «جام‌جم»در یادداشتی از «غلامرضا مصباحی‌مقدم‌»‌ عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس، نوشت:

نمایندگان مجلس دهم تا چند هفته دیگر وارد بهارستان خواهند شد و کار خود را از هشتم خرداد ماه آغاز می کنند اما انتظاری که بسیاری از مردم از این افراد دارند حل مشکلات اقتصادی کشور مانند رکود، تورم و بیکاری است و باید به هدف اصلی یعنی رفع فقر برسند. موضوع دیگری که نمایندگان باید پیگیری کنند اصلاح ساختارهای اساسی اقتصادی کشور مانند کوچک کردن دولت و تقویت بخش خصوصی واقعی است.

اگر بخواهیم وارد بخش تولید کشور شویم باید گفت که بالا بردن کیفیت محصولات داخلی از دیگر ماموریت‌های نمایندگان خواهد بود که همه این اصول در اقتصاد مقاومتی گنجانده شده و همه تلاش دولت و مجلس در سال‌های پیش رو باید اجرای این نسخه شفابخش باشد. نمایندگان باید تمام تمرکز و تلاش خود را برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی به کار گیرند و در این موضوع شجاعانه برخورد و مسیر حرکت و اجرا را پیگیری کنند.

اکنون کشورهایی که دارای قدرت اقتصادی هستند، می‌توانند در سیاست نیز موفق باشند و این موضوع با تنش بین دولت و مجلس امکان‌پذیر نخواهد بود. تنش میان دولت و مجلس باعث می‌شود مردم نیز در روابط با یکدیگر دچار تنش باشند و بازخورد خوبی از این موضوع در کشور منتشر نخواهد شد البته این به‌آن معنا نیست که مجلس و دولت همسو باشند. نمایندگان مجلس باید درخصوص مصلحت کشور پرسشگر باشند تا حداکثر توان کشور برای ارتقای جایگاه ایران در جهان به کار گرفته شود.

از بین بردن فساد اداری و مبارزه با آن از دیگر ماموریت‌هایی است که متوجه نمایندگان مجلس دهم است و باید در این خصوص نمایندگان مردم تمام توجه خود را به‌کار گیرند تا حق موکلینشان ضایع نشود.

از دیگر وظایف نمایندگان مجلس، پیگیری قانون است. زمانی که قانونی تصویب می‌شود و مجلس تغییر می‌کند نباید این قانون به دست فراموشی سپرده شود و پیگیری در این زمینه، استقلال اقتصادی دولت را به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس