کد خبر 567462
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اعتبار 900 میلیارد تومانی برای بسته حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شد که 2500 میلیارد آن دارویی بود که محقق شد اما حمایت‌های غیردارویی انجام نشد.

به گزارش مشرق، رسول دیناروند در حاشیه دیدار وزرای بهداشت ایران و کره گفت: هدف از این دیدار در حوزه غدا و دارو که به امضای تفاهم‌نامه منجر شد موجب جذب کشور کره در زمینه تولید دارو،‌ آموزش نیروی انسانی، کنترل کیفیت و سلامت فرآورده‌های غذایی و دارویی بوده است.
 
وی ادامه داد:‌ در هماهنگ‌سازی مقررات دارویی صدور پروانه آرایشی و بهداشتی قرار است همکاری‌های لازم برقرار شود و  همچنین به این منظور کارگروهی تشکیل می‌شود تا هیأت کره‌ای در کشور بتواند فعالیت بهتری داشته باشد. این کارگروه ظرف دو ماه آینده تشکیل خواهد شد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب‌العلاج در طرح تحول سلامت گفت:‌ در این طحر عمده تمرکز روی کاهش هزینه بستری بوده که این موضوع برای بیماران خاص و صعب‌العلاج تعریف شده است. سقف پرداختی این بیماران در بیمارستان دولتی تا 6 درصد شده است که در مقایسه با قبل از اجرای این طرح که 40 درصد بوده 7 برابر کاهش یافته است.
 
دیناروند افزود: دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها فراهم شد و در بخش سرپایی این تمرکز بر روی بیماران خاص مزمن و صعب‌العلاج بودهن است
 
وی تصریح کرد:‌ 300 قلم دارو برای این نوع بیماران بین وزارت بهداشت و رفاه طی تفاهم‌نامه‌ای پوشش داده شد تا مشمول حمایت بیشتر قرار گیرند. همچنین 3 قلم دارو بیمه نبوده‌اند که حمایت 70 درصدی بیمه را دارد شدند که در این رابطه داروهای حوزه سرطان و نازایی از این دسته هستند.
 
وی افزود: داروهایی که پوشش 70 درصدی داشته‌اند 90 درصد حمایت بیمه شدند و پرداختی بیماران یک سوم قبل شد. داروهای یارانه‌‌ای بیماران خاص اکنون رایگان است و حمایت از داروهای وارداتی برای برخی بیماران خاص قطع نشده است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت:‌ گردش مالی حمایت از این داروها 2 هزار میلیارد تومان شده که 1500 میلیارد آن از طریق بیمه و مابقی از طریق وزارت بهداشت تأمین شده است.
 
وی با اشاره به حمایت از واردات شیرخشک بیماران متابولیکی و داروهای حوزه رادیوتراپی گفت:‌ در سال 95،‌نیز حمایت دارویی ادامه خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به اینکه بسته حمایتی بیماران خاص در طرح تحول سلامت به طور کامل اجرا نشده،‌گفت:‌ قرار بود این بسته گام‌هایی در حوزه درمان برداشته شود که نشد. این موضوع در حوزه جراحی‌های ویژه، وسایل ایمپلنت دندان و جراحی‌های پیچیده بوده که البته برخی از تجهیزات آن وارداتی بوده که قرار بوده معاونت درمان از آن حمایت کند.
 
وی گفت: به طور کلی اعتبار 900 میلیارد تومانی برای این بسته حمایتی پیش‌بینی شده بود که حمایت‌های غیردارویی هم با این اعتبار قابل انجام بود اما نشد.
 
وی در مورد حمایت دریافت کنندگان خدمات ناباروری نیز گفت:‌ دو سوم هزینه خدمات ناباروری غیرداوریی است که در این زمینه کمکی انجام نشده اما در بحث دارویی 70 درصد پوشش حمایتی شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس