نماینده مردم تهران در مجلس طی یادداشتی نوشت: جملات امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور، آقای مجید انصاری است. او امروز می‌خواست ابروی ننگنامه برجام را درست کند، اما ناخواسته اعترافی کرده است که از صد ننگ، بدتر است!

به گزارش مشرق،‌ حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادداشتی را با عنوان « خدایا با شنیدن چنین ننگی، از خجالت آب شدم!» نوشته است که متن آن بدین شرح است:

خدایا با شنیدن چنین ننگی، از خجالت آب شدم!

حتما ضرب المثل فارسی «آمدند ابرو درست کنند، زدند چشم را کور کردند» را شنیده‌اید. این ضرب المثل در مورد کسی به کار می رود که می‌خواهد افتضاحی را درست کند اما آن را خراب تر می‌کند. حالا مصداق این حکایت، جملات امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور، آقای مجید انصاری است. او امروز می‌خواست ابروی ننگنامه برجام را درست کند، اما ناخواسته اعترافی کرده است که از صد ننگ، بدتر است!

مجید انصاری می‌گوید: «من به اندک کسانی که مخالف اجرای برجام هستند و چشم بر واقعیت بسته‌اند و بدیهیات را منکر می‌شوند، عرض می‌کنم شما که می‌گویید برجام چه نتیجه‌ای داشته است من به شما عرض می‌کنم که اگر برجام نبود وضعیت امروز ایران چگونه می‌شد. رئیس جمهور فرانسه در دیداری که با آقای روحانی داشته است «رسماً گفته» که قرار بوده است به ایران حمله نظامی انجام شود و این حمله قطعی شده بوده و تنها در زمان اجرای آن اختلاف نظر وجود داشت که انتخابات سال 92 در ایران و مذاکرات هسته‌ای، سایه جنگ را از سر ایران برداشت.»

جناب آقای انصاری با شنیدن این سخنان شما از خجالت آب شدم. به چند دلیل:

اولا : ادعای رئیس جمهور فرانسه اگر ادعای درستی باشد، مصداق همان جمله رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر سال قبل است که در واکنش به تهدیدات نظامی طرف آمریکایی فرمودند: «این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می‌تواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می‌گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می‌خواهند از تجربه‌های خود درست استفاده بکنند، بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد، آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد، آمریکای متجاوز و جنایتکار است.»

ثانیا : این سخن رئیس جمهور بی نزاکت فرانسه یعنی؛ دشمنی که قصد داشته با کلی هزینه نظامی، انسانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی اقدام کند و همچنان هم بر این اعتقاد است و از اظهار علنی آن هم ابایی ندارد، وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده، از پرداخت چنین هزینه‌ای منصرف شده و در حقیقت آنها با توجه به اصراری که نسبت به سرنگونی نظام جمهوری اسلامی دارند، آن نتیجه را با انتخاب حسن روحانی نزدیک دیده‌اند! آیا توهینی بی‌شرمانه تر از این نسبت به یک رئیس جمهور ممکن است؟!

ثالثا: ظاهرا آقای روحانی در برابر این سخنان توهین آمیز هیچ نگفته اند! چون قاعدتا اگر آقای روحانی در برابر این سخنان توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه حرکتی کرده بود یا برافراشته شده بود و پاسخ دندان شکنی به او داده بود، معاون پارلمانی ایشان، باید آن را با آب و تاب نقل می‌کرد تا ما هم از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس حقارت نکنیم و به خود ببالیم. ولی بر حسب قائن باید گفت که ظاهرا آقای روحانی از آنها تشکر هم کرده که منت گذاشته‌اند و به ما حمله نکرده‌اند!

رابعا : تازه می فهم که دلیل سخنان امروز رهبر انقلاب در جمع معلمان چه بوده. ایشان امروز فرمودند: «وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می شود، می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط‌ها. از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند، خب بروید همان خلیج خوک‌ها اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه ماست، جای حضور ملت ایران است. این‌طور باید با قدرت‌های زیاده‌خواه مواجه شد.»

خامسا: بر اساس اسناد مختلف، موضوع استمرار تحریم ها و حمله نظامی از برنامه عملیاتی یانکی ها و دوستان، خارج شده بود همانطور که در اردیبهشت سال گذشته، سناتور دموکرات «جف مرکلی» در مخالفت با طرح دیگر نمایندگان که معتقد بودند نباید به همین میزان اندک هم در مذاکرات هسته ای به ایران امتیاز داد، می گوید: سه راهکار اصلی پیش روی امریکا برای تقابل با ایران هسته‎ای قرار دارد: حمله نظامی، تشدید تحریم‎ها، مذاکره و توافق دیپلماتیک. وی سپس با استناد به گزارش «منابع امنیتی آمریکا» از غیرقابل کنترل بودن واکنش به حمله نظامی سخن گفته و آن را غیر ممکن اعلام می‎کند و به صراحت می‎گوید: « بنابراین اجازه دهید از گزینه استفاده از زور کنار رویم.»

مرکلی همچنین گزینه تشدید تحریم‎ها را هم ناممکن اعلام کرده و به پیام اروپایی‎ها درباره تشدید تحریم‎ها اشاره کرده و صراحتا اعلام می‎کند که تحریم‎های امریکا در شدیدترین حالت ممکن قرار دارد و اگر تحریم‎ها از شرایط فعلی افزایش یابد، شرکای اروپایی و دیگر کشورها قادر به همراهی نیستند و عملا نظام تحریم‎های بین‎المللی علیه ایران فرو خواهد پاشید. اما با پذیرش توافق از سوی ایران، می توانیم به مطالبه تحریم‌های بیشتر برای نتیجه گیری نهایی امیدوار باشیم. شبیه به همین استدلال از زبان جان کری و مرکل نیز پس از توافق ژنو بیان شده است. این سخنان یعنی، برجام به تنهایی با کمک آقای روحانی، معادل حمله نظامی و تحریمها برای دشمنان ما آورده داشته است.

آقای مجید انصاری! برجام، عجوزه زشتی است که هر چه برای آرایش و زیبایی‌اش تلاش کنید، معایب و زشتی‌هایش بیشتر نمایان می‌شود. ناخواسته خواستید ابرو را درست کنید اما زدید و چشم را کور هم کردید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 70
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    چرا این خبر تیتر اصلی نیست؟
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    اب نشو حیفه برو افریقا مردم مستضعف را ارشاد کن به جای اروپا!!!
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    چرا تهران باز به اینها رای داده؟
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    خامسا سادسا..چرا؟ فارسی بگین پنجم؛ ششم..
  • صادق ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    مسئله این فرد یا آن فرد مطرح نیست بلکه مسئله طرفداران جنگ و طرفداران مذاکره با دشمن است که امروز مطرح است.
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    این نشون دهنده ی ضعف اونا در ایمانشونه و سست ایمان هستند
  • محمودرضا ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    با سلام من به عنوان دبیر اسبق شورای اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز می گویم رییس جمهور فرانسه غلط کرد حرف بزرگتر تر از دهانش زد؛ اگر رییس جمهور فرانسه عرضه داشت امنیت خودش را تامین می کرد که داعش از هزاران کیلومتر آن طرف تر قلب فرانسه هدف قرار ندهد؛ ما هم به همراه حجة الاسلام رسايي فرياد مي زنیم دست از این دیپلوماسی ذلت بردارید؛ فردا پس فردا کشورهای حاشیه خلیج فارس هم می گویند ما هم چنین طرحی داشته ایم. دیگر کافی است تا کی اشتباهات خودتان را این طور پوشش می دهید .
  • محمدرضاR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    خاک بر سر ترسوتون کنن یعنی از ترس جنگ توافق کردید؟؟ شیعه ی علی رو چه باک از جنگ و شهادت؟؟؟
  • مهدی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    احسنت بر اقای رسایی زدی تو ملاجش
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    زمان انتخاب خاتمی هم همین را گفتند چون در ذات اصلاح طلبی ذلت طلبی است چرا بجنگیم بدون درگیری به اهداف مان می رسیم و تحمیل اراده می کنیم
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    راس گفته
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    ای به قربانت اقای رسایی و حرف حق که فرمودی ولی قران می گوید بعضی ها حرف حق هم درشان اثر ندارد
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    رسایی برو سوریه دیگه -
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    رئیس جمهور فرانسه که برده آزاد شده از فاشیسم و رژیم هیتلری بدست آمریکا است غلط کرده برود به داد استقلال کشورش برسد.
  • امیرعلی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    لعنت بر آنان که دانسته یا ندانسته در زمین فساد میکنند و قدرت الله رو نادیده میگیرند ! در قرآن آیه ای برای صلح طلبان (اصلاح طلبان ) وجود داره که میفرماید : آنان گویند که صلح طلبند و به آنان بگو که همانا شما افساد طلبید ... هی خدا دیگه از دست این مردم خسته شدیم ...
  • محمود ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر جناب روحانی که کشور را از جنگ و ویرانی. وتآوارگی نجات داد. ما جنگ طلب نیستیم به دنبال صلح با همه کشورها هستیم. حجت الاسلام والمسلمین روحانی راه درستی میرن. انشاالله که موفق باشن
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا رسائی رو خیر بده گوشه ای از بی عرضگی اصلاح طلبان خائن رو بر ملا کرد
  • احمد ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اگر آمریکا می تونست به ایران حمله کنه که صد سال مذاکره نمی کرد. فکر می کنید چی جلوی آمریکا رو گرفته ؟ قوانین بین الملل یا وجدان انسانیشون؟!
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اون آقا با این حرف خواسته خسارت های برجام بدفرجام را توجیه کنه و افکار شنوندگان را از اصل قضیه منحرف صنعت استراتژیک هسته ای که ۳۰ میلیارد دلار برای کشور هزینه برداشته بود و ایران را بعنوان کشوری پیشرفته به دنیا معرفی کرده بود که با کمترین کمک خارجی و حتی در زمان تحریم قدرت پیشرفت خارق العاده دارد را سیمان کردند حالا برای پوشاند خسارت هایش یا ماله میکشند یا از این توجیهات می آورند
  • ساجد ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    ما یکبار با دست خالی مقابلشون ایستادیم و نشون دادیم ازدفاع هراسی نداریم پس چرا بعضی ها میخواهند با بزدلی و دادن امتیازات باعث گستاخی هرچه بیشتر انها و عقب ماندگی علمی کشور و وابستگی بیشتر به انها شوند تعجب دارد کشور ما شهید نداده است که امروز زیر بار ننگ برود
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    کی به تو گفت نظر بدی تو که اصلا نمی دونی نماینده های این دوره هنوز کارشون شروع نشده.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    شما برای ارشاد شدن ارجح تر هستید
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    برجک بابا رو آودری پایین.
  • مسعود ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خلاصه کلام اینکه دشمن آنچه را با تحریم و تهدید نتوانست بدست بیاورد با برجام بدست آورد و عملا"صنعت هسته ای ایران را عقیم کردند.
  • ناشناس ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    میخواهد شما و امثال شما رو ارشاد کند که گویا دشمن در مغزتون بتن ریخته است .
  • ناشناس ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    گزینه جنگ از دستور کار امریکا خارج شده بود چرا که میترسند به بلای ویتنام دچار شوند اما دولت چون نتوانسته تحریمها را لغو نماید میگوید ما کشور را از جنگ نجات دادیم !!
  • محسن ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خب حرفای شما صحیح جناب رسایی ولی من یه سوال از شما دارم؟ شما بین جنگ و تحریم و توافق کدوم رو انتخاب می کنی؟ مگه بحث شخصیه جنگ که حرف از عزت نفس می زنی؟جنگ یعنی آمریکا یک شبه100تا f117بفرسه عراق و کل مراکز نظامی صدام رو نابود کنه؟جنگ یعنی کشته شدن هزاران افسر جنگ یعنی کشته شدن هزاران مردم بی گناه چه از ما چه از اونا. جنگ یعنی هزاران بدبختی.
  • ناشناس ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    در زمان ملی شدن صنعت نفت هم رزم آرا همان شخصی که معتقد بود ما لولهنگ (آفتابه) هم نمی توانیم بسازیم !! میگفت ملی شدن صنعت نفت یعنی جنگ با انگلیس !!
  • ناشناس ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    قرار بود با برجام پولهای بلوکه شده ما آزاد بشود اما گویا حالا دارد غارت می شود !
  • کامران ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    قرار بود با برجام تحریمها نباشد الآن برجام هست تحریمها هم هست فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست .
  • ناشناس ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    امام خمینی(ره): امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • ناشناس ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    برجام خسارت محض بود و دیگر هیچ !
  • مهرداد ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر حمید رسایی .
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    آقاي رسايي اگر حرفهاي شما خريداري داشت ملت براي دور بعدي مجلس هم انتخابتان ميكردند ، پس در اين چند روز باقيمانده لااقل دست از تخريب چند باره دولت بر داريد كه به اصطلاح " حناي شما ديگر رنگي ندارد " ...
  • ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    توجه جناب رسایی رو جلب میکنم به گزارش اخیر رسانه های امریکایی مبنی بر طرح سایبری امریکایی ها برای از کارانداختن تاسیسات اتمی،نیروگاهها،سدها،پایگاههای نظامی،تصفیه خانه ها،تاسیسات انتقال برق،دکل های مخابراتی،اینترنت،رادیو و تلویزیون، زیرساختهای سایبری و سایر قسمتهای حیاتی کشور که قرار بود در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای بلافاصله در دستور کارشون قرار بگیره
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاحات آمریکایی با کمترین هزینه به اهدافش میرسد خوشم میاد آمریکا این کشته مرده های ایرانیش رو جز دستمال یک بار مصرف که قراره تفکر ایستادگی مقابل غرب رو پاک کنه حساب نمیکنن از بیگاری خسته نشدین؟
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    حسن فریدون چرا جواب ریس جمهور فرانسه رو نداده ؟!! چرا نزده تو دهنش؟!
  • میلاد ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    سنگ بزرگ نشونه نزدنه. وای چقدر ترسیدیم .یعنی حالا دیگه از چنگ خبری نیست؟ منت بر ما ما نهادن . پس حالا خیالمون راحت باشه ؟ خوب شد حاج مجید گفت پس واجب شد فردا برم بلیط بگیرم برم فرانسه دست بوس رئیس جمهور .خطر از بیخ گوشمون رد شد. ای ول . میگن افتاب برجام را بعضی ها احساس نمی کنند نگو که خبرایی بود ه و ما بی خبر بودیم .از این خبرا باز هم دارید بگید حاج مجید. دست مریزا. احسنت. مرحبا .نه باریکلا
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    تو خوبی...اصلا تو شاخی...ولی برو دیگه
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اين دولت به نظرم يه ويرايش اساسى مى خواد! مسئولاش خيلي گاف ميدن
  • الف ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اگر غیرت داشتی چنین اظهار نظر نمی کردی
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    احتمالا این حرف قبل از برجام بوده و برای گرفتن امتیازات بی شمار!
  • قاسم ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    مساله دروغ بزرگی است که اصلاح طلبان به اسم سایه جنگ به مردم گفتند و کلاه گشادی است که به این بهانه سر مردم گذاشتند.
  • حسين غلامحسيني ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    آفرين برجناب آقاي رسايي كه بعد ازمدتها يك تحليل سياسي خوب ازبرجام و موافقانش داشتند. ننگ بر كسانيكه بخواهند مملكتمان را دو دستي تقديم متجاوزان كنند.
  • عبد الله ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    زنده باد نماینده شجاع اقای رسایی عزیز
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای عزیز شما چرا باور نمیکنید برجام هدیه الهی بود برای مرفهان بی درد عزیزمون !!!
  • امیر ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    یک انسان فهمیده و با شعور وقتی یه مطلب منطقی رو میخونه کمی فکر و تامل میکنه و نظر منطقی و درست و حسابی میده... نه اینکه مثل بی سوادا با لودگی نظر بده...
  • صاحبدل ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    یک انسان فهمیده و با شعور وقتی یه مطلب منطقی رو میخونه کمی فکر و تامل میکنه و نظر منطقی و درست و حسابی میده... نه اینکه مثل بی سوادا با لودگی نظر بده...
  • امیر ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    هرگز نشه فراموش لامپ اضافه خاموش... مطلب رو ول کردی به شماره ها گیر دادی؟ با کیا شدیم هشتاد میلیون!!
  • امیر ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    در ایران کسی طرفدار جنگ نیست چون جنگ رو تجربه کردیم اونم بدجور... مساله تعامل انفعالی و ذلت بار و تعامل عزت مدارانه و از موضع قدرته...
  • امیر ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلا چرا اینطور القا کردن که کسانی طرفدار جنگ هستن؟ مگه کسی تو ایران دنبال جنگیدنه؟ امثال رسائی میگن باج به شغال ندید... همین! قدرتمند و با عزت و مغرور باشید کسی جرات نداره بهتون چپ چپ نگاه کنه چه برسه به فکر حمله!
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    پسر خوب در قران خداوند فرموده با دشمنان باید مثل خودشان رفتار کنید یعنی زور اونها دنبال کشتار بودن از اولین جنگ جهانی تا همین الان
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    برجام = خسارت محض
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    نمی دونستم وحشیگری افتخاره؟
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    وای وای وای همونه انقدر لاغر شدی.از بس که آب شدی اصلا مانکن شدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس