واضح است که یک جای کار سایپا با مجید جلالی می‌لنگد. آنجا که تیم‌هایش شروع بدی ندارند اما با گذر زمان و رسیدن به یک‌سوم پایانی مسابقات فصل با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

گروه ورزشی مشرق - سناریوی جدایی جلالی از سایپا درست مثل سال گذشته در هفته 28 بازنویسی شد با این تفاوت که سال گذشته خود جلالی پس از بازی با تراکتورسازی استعفا داد و البته با مخالفت رضایی مدیرعامل تیم مواجه شد.

اما امسال پس از شکست سایپا مقابل استقلال در هفته بیست و هشتم و مصاحبه تند جلالی علیه مدیران تیم، بیت الله رضایی مدیرعامل تیم در گفتگو با رسانه ها از برکناری جلالی خبر داد و این امر را بر اساس قول و قرار طرفین دانست. البته جلالی با رد این برکناری عصر امروز (یکشنبه) در تمرین سایپا حاضر شد.

کارنامه جلالی و ابهام درخصوص پایان فصل‌هایش

ظاهرا سایپا با مجید جلالی به درب ورودی تعمیرگاه رسیده است. تیمی که در 15 بازی نیم‌فصل نخست 7 مرتبه رنگ پیروزی را دیده بود، طی 13 دیدار نیم‌فصل دوم فقط 2 بار موفق شده از یک بازی 3 امتیاز بگیرد.

اگر از اشتباهات اجتناب ناپذیر داوری که قطعا برای همه تیمها وجود دارد، عملکرد رو به نزول خودروسازان با مجید جلالی قابل دفاع نیست و این را زبان آمار به وضوح بیان می‌کند. سایپایی که در ششمین دوره لیگ برتر قهرمان شده بود، فصل قبل با مجید جلالی روی پله هفتم ایستاد.

هفتم شدن خودروسازان «شاید» برای متولیان این تیم صنعتی چندان تعجب‌برانگیز نبود. سایپا با مجید جلالی در هفته‌های آخر لیگ چهاردهم «کم» آورده بود. این تیم در 5 هفته پایانی 3 مرتبه باخته بود و چندان به آینده‌اش امید نمی‌رفت. درست مثل هفته‌های پایانی فصل جاری.

اینکه چرا سایپا با مجید جلالی اواخر فصل قبل بنزینش ته کشید یک نکته است و اینکه چرا در فصل جاری دوباره این اتفاق زودتر از قبل روی داد مساله‌ای دیگر.

* سراتو تبدیل به پراید شد

سایپا ابتدای فصل جواد نکونام را به لیست مردانش اضافه کرد، همان‌طور که راتکو دویکوویچ برای ایستادن درون دروازه این تیم به تهران فراخوانده شد. درست مثل غلامرضا رضایی مهاجم اسبق پرسپولیس و فولاد که اتفاقا در لیگ چهاردهم از بهترین‌های نفت بود.

خودروسازان در میانه راه نکونام را از دست دادند و در مقابل، کاپیتان فعلی تیم‌ملی آندو تیموریان را خریدند اما به راستی خروجی فنی تیم جلالی در فصل جدید چه بود؟

شاید مدیران سایپا فکر می‌کردند جلالی پس از یک فصل حضور در جمع خودروسازان، در لیگ پانزدهم با «دید» بهتری تیمش را به سوی موفقیت رهنمون خواهد ساخت.

با این حال تیمی که فصل پیش با آقامعلم هفتم شده بود حالا روی پله دهم جدول ایستاده است. درواقع سراتو کارخانه سایپا تبدیل به پراید شد با این توضیح که میانگین کسب امتیاز تیم‌های جلالی در دو فصل اخیر هم با روندی رو به نزول روبه‌رو شد.

کارنامه جلالی و ابهام درخصوص پایان فصل‌هایش

* سال به سال دریغ از پارسال

سایپا در لیگ چهاردهم با مجید جلالی طی 30 هفته 41 امتیاز گرفت و هفتم شد. این در شرایطی بود که فاصله امتیازی خودروسازان با تیم ششم جدول یعنی استقلال 6 امتیاز بود.

سایپایی که در هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم «کم» آورد، به طور متوسط از هر بازی فصل خود 1.36 امتیاز گرفته بود تا در نهایت هفتم شود.

با این حال سایپای فعلی که حالا 36 امتیاز از 28 بازی خود گرفته و دهم است، به طور متوسط از هر دیدار این فصلش 1.28 امتیاز به دست آورده است.

واضح است که یک جای کار سایپا با مجید جلالی می‌لنگد. آنجا که تیم‌هایش شروع بدی ندارند اما با گذر زمان و رسیدن به یک‌سوم پایانی مسابقات فصل با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

این معضل نه ربطی به گرفتن پنالتی به سود رقبا دارد و نه ارتباطی با کم‌هوادار بودن سایپا. آقا معلم باید مشکل هنگ کردن کامپیوترش را در تمرینات تیمش جستجو و رفع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس