کد خبر 566490
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

سخنگوی شركت مخابرات ایران از تهیه یك تفاهمنامه همكاری با شركت‌های كره‌ای فعال در بخش شبكه خبر داد و گفت: این تفاهمنامه فردا (دوشنبه ) در حضور رئیسان جمهوری دو كشور امضا خواهد شد.

  به گزارش مشرق، داود زارعیان افزود: این تفاهمنامه همكاری در دست تهیه است تا با امضای آن نحوه همكاری مخابرات ایران با شركت مخابرات كره جنوبی روشن شود.
وی خاطرنشان كرد: تفاهمنامه مذكور با هدف استفاده از توان و ظرفیت شركت های بخش خصوصی كره جنوبی برای توسعه شبكه مخابراتی كشور تدوین و امضا خواهد شد.

زارعیان به همكاری این شركت با شركت مخابرات كره جنوبی در سال گذشته برای اجرای پروژه هوشمند سازی شهر قم اشاره كرد و گفت: امضای تفاهمنامه همكاری ذكر شده روند اجرای این پروژه و سایر پروژه ها را سرعت خواهد بخشید.

سخنگوی شركت مخابرات ایران گفت: پروژه های توسعه ای این شركت با بهره گیری از توان شركت های خارجی اجرا خواهد شد. «پارك گئون هی » رئیس جمهوری كره جنوبی فردا (دوشنبه) در سفر به تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو خواهد كرد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو كشور است. هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری رئیس جمهوری كره جنوبی را در این سفر همراهی می كنند. بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.

پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین كالاهای وارداتی ایران از كره جنوبی به شمار می رود. بوتان، پروپان، هیدروكربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این كشور است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس