اقدام عجیب یک راهب بودایی برای ساخت بناهای بودایی در محوطه کلیسا و مساجد در میانمار جنجال برانگیز و موجب اعتراض پیروان این ادیان شده است.

به گزارش مشرق، بنابر گزارش بانکوک پست اقدام عجیب یک راهب بودایی با نام «میاینگ کی نگو» برای ساخت بناهای بودایی در محوطه کلیسا و مساجد مسلمانان در منطقه کارن جنجال برانگیز و موجب اعتراض پیروان این ادیان شده است.

میانمار سال‌هاست که شاهد تنش‌های شدید بین پیروان ادیان خصوصا مسلمانان و بودایی‌ها بوده است و با انتخاباتی که انجام گرفته است باید منتظر شد و دید که دولت جدید چگونه خواهد توانست به این تنش‌ها پایان دهد.

هنوز کسی از پشت پرده این ساخت و سازهای بودایی در اماکن مقدسه دیگر ادیان در منطقه کارن خبری ندارد، ولی مقامات محلی و دولتی به طور رسمی به این راهب اعلام کرده‌اند که به سرعت باید به این ساخت و سازها پایان دهد، زیرا این موضوع بیش از آنکه مذهبی باشد، بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشته و می‌تواند برای این منطقه جنجال آفرین باشد چرا که تا کنون شاهد تنش‌های فراوانی بین مسلمانان و بودایی‌ها بوده‌ایم که دیگر خواستار مشاهده مجدد آن در مناطق دیگر نیستیم.

مسلمانان و مسیحیان،  4 درصد (بر اساس آمار رسمی دولتی) از جمعیت کل میانمار را تشکیل می‌دهند. بنابر اخبار اعلام شده تنش‌های بین مسیحیان و بودایی‌ها به شدت مسلمانان نبوده ولی این اقلیت نیز از اذیت و آزار بوداییان میانمار در امان نبوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس