کد خبر 565819
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

کمپانی والت دیزنی مدتی است سیاست تازه‌ای را در پیش گرفته و افسانه‌های شاه‌پریان کلاسیک و انیمیشنی خود را به صورت فیلم‌های زنده سینمایی تهیه و تولید می‌کند.

گروه فرهنگی مشرق - کمپانی والت‌دیزنی در تدارک تولید نسخه زنده سینمایی «مولان» است. نسخه زنده سینمایی این انیمیشن سنتی و کلاسیک کمپانی، به دنبال موفقیت بالای نسخه‌های زنده «آلیس در سرزمین عجایب»، «مالیفیشنت» و «سیندرلا» صورت می‌گیرد.

مولان دوباره جولان می دهد

این در حالی است که کمپانی والت‌دیزنی در حال حاضر، تولید نسخه زنده سینمایی «دیو و دلبر» را هم در دست تولید دارد. اهل فن و منتقدان سینمایی می‌گویند این کمپانی مدتی است سیاست تازه‌ای را در پیش گرفته و افسانه‌های شاه‌پریان کلاسیک و انیمیشنی خود را به صورت فیلم‌های زنده سینمایی تهیه و تولید می‌کند. خبرهای رسیده از داخل کمپانی حکایت از آن می‌کند که مسئولان آن می‌خواهند افسانه قدیمی چینی خود را دوباره تعریف کنند. این تعریف دوباره سینمایی، تفاوت‌هایی با نسخه اصلی انیمیشنی سال‌1998 دارد. تیم دو نفره و تازه‌وارد الیزابت مارتین و لورن هینک وظیفه نگارش فیلمنامه نسخه سینمایی مولان را به عهده گرفته‌اند. آنها مدتی است کار نوشتن این فیلمنامه کمدی درام را شروع کرده‌اند، ولی معلوم نیست آن را چه زمانی به مسئولان کمپانی تحویل خواهند داد. این دو فیلمنامه‌نویس، فیلمنامه نسخه انیمیشنی را مبنای کارشان قرار داده‌اند و براساس آن کار را‌ جلو می‌برند. خود فیلمنامه نسخه انیمیشنی براساس یک افسانه قدیمی و کلاسیک چینی نوشته شده بود که محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم این کشور آسیایی دارد و برای قرن‌ها سینه به سینه نقل شده و به جامعه امروزی چین رسیده است.

نسخه دوباره‌سازی شده و زنده مولان به نسخه انیمیشنی خود وفادار خواهد ماند و از لحاظ حال و هوا و رنگ‌آمیزی‌ شبیه این اثر کارتونی خواهد بود. افسانه مولان مربوط به قرن ششم میلادی است و یکی از معدود افسانه‌های کلاسیک قاره آسیا به حساب می‌آید که یک کاراکتر مونث در راس ماجرا‌‌های آن قرار دارد. منتقدان سینمایی در رابطه با مولان به نکته‌ای اشاره می‌کنند که کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر کسی چیزی درباره‌اش می‌داند. نسخه انیمیشنی کمپانی والت‌دیزنی، اولین نسخه‌ای نیست که درباره مولان و ماجراجویی‌هایش ساخته شده است. اولین اقتباس سینمایی از این افسانه کلاسیک، مربوط به سال‌1927 و نسخه صامتی است که توسط خود چینی‌ها تولید شد.

مولان دوباره جولان می دهد

داستان این افسانه سرزنده و سرشار از امید در یک دهکده اتفاق می‌افتد. مولان کاراکتر اصلی داستان، دختر یک خانواده کشاورز و تنها فرزند خانواده است. او که آدمی بی‌دست و پاست معمولا توانایی انجام درست کارهای محوله را ندارد و همه چیز را خراب می‌کند. با حمله مغول‌ها به کشورهای مختلف و تلاش آنها برای کشورگشایی، چین هم با مشکل جنگ روبه‌رو می‌شود. با نزدیک شدن نیروهای دشمن به دروازه‌های کشور، پسران ارشد هر خانواده به خدمت سربازی فراخوانده می‌شوند، اما خانواده مولان، فرزند پسر ندارد و نمی‌تواند در دفاع از میهن نقشی بازی کند. پدر مولان از این بابت احساس شرمندگی می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا دخترک بی‌دست و پای خانواده تصمیم مهم و خطرناکی بگیرد. او با تغییر لباس و چهره، خودش را به شکل پسرها درآورده و راهی جبهه جنگ می‌شود. اجداد باستانی خانواده مولان چند حیوان را همراه او می‌فرستند تا از وی مراقبت کنند. مولان در جبهه جنگ از خودش رشادت و فداکاری نشان داده و موفق به شکست ‌نیروهای دشمن می‌شود، اما در همین ایام هویت واقعی‌اش برای همرزمان و فرماندهان فاش می شود. در پایان ماجراها جمع او را به عنوان یک قهرمان می‌پذیرد.


مولان دوباره جولان می دهد

به گزارش قاب کوچک ، مولان که جای پدرش را در جبهه‌های جنگ گرفته، در داخل شهر هم توطئه نیروهای دشمن را کشف و خنثی می‌کند و با این کار، افتخاری برای خانواده و دهکده‌اش به همراه می‌آورد. نسخه زنده سینمایی مولان قرار نیست کپی فصل به فصل انیمیشن سال 1998 باشد، اما در بسیاری از جنبه‌ها آن را الگو قرار خواهد داد. به گفته مدیران کمپانی والت‌دیزنی، چالش اصلی نسخه زنده، نه خلق صحنه‌های باشکوه نبرد در دل کوه‌های پر برف که انتخاب بازیگری مناسب و مقبول برای نقش کاراکتر اصلی داستان است. نسخه انیمیشنی با این مشکل روبه‌رو نبود، زیرا تصویر چهره مولان با کمک دست خلاق انیماتورها خلق شد. این تصویر نقاشی شده، دقیقا همان چیزی بود که هم کمپانی می‌خواست و هم تماشاگران انتظار رویارویی با آن را داشتند، اما در نسخه زنده نمی‌توان چهره‌ای نقاشی شده را در منظر دید و نگاه تماشاگران و منتقدان قرار داد. از سوی دیگر، بازیگر نقش مولان حتما باید آسیایی‌تبار باشد و از بین کسانی انتخاب شود که اصلیتی چینی یا هنگ‌کنگی دارند. گفته می‌شود کمپانی والت‌دیزنی برای انتخاب این بازیگر، روش کار سازندگان مجموعه فیلم «هری پاتر» را دنبال می‌کند. براین اساس یک آزمون هنرپیشگی در آمریکا و چین برگزار خواهد شد و در جریان آن از داوطلبانی که خواهان بازی در نقش مولان هستند، تست گرفته خواهد شد.

کمپانی والت‌دیزنی که از سال 2013 به دنبال تولید نسخه زنده مولان بوده، سال قبل آن را به صورت رسمی اعلام کرد. حالا خبر می‌رسد کلید فیلمبرداری این نسخه، اوایل سال 2017 زده می‌شود. به این ترتیب، جایی در اولین ماه‌های سال 2018 میلادی به عنوان زمان نمایش عمومی آن تعیین خواهد شد. برای تولید مولان زنده، هزینه‌ای حدود 150 میلیون دلار در نظر گرفته شده است. بخش مهمی از این رقم، صرف ساخت سکانس‌های جنگی فیلم خواهد شد که نقش تعیین‌کننده و مهمی در داستان دارد. البته ساخت این صحنه‌ها‌ با کمک فناوری‌های نوین کامپیوتری و دیجیتالی صورت خواهد گرفت. این‌طور که از شواهد امر برمی‌آید، لوکیشن‌های مختلف کشور چین مکان‌های اصلی فیلمبرداری این اکشن کمدی درام خواهد بود. شنیده می شود چینی‌ها به کمپانی والت‌دیزنی پیشنهاد داده‌اند مولان تازه به صورت محصول مشترک چین و آمریکا تولید شود. صنعت سینمایی چین در چند سال اخیر در تولید تعدادی از فیلم‌های پرسروصدا و بلاک باستر هالیوودی همکاری و مشارکت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دینا ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    عالی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس