کد خبر 565649
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال نظرش را در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدارهای پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌وهشتم اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مسعود عنایت در خصوص قضاوت‌های دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر گفت: بازی‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر بسیار حساس و تعیین کننده بودند و مانند هفته‌های پیشین، به بازبینی فیلم‌ها و بررسی گزارش ناظران داوری بازی‌ها پرداختیم. پس از بازبینی فیلم بازی‌ها مشخص شد که در بازی حساس پرسپولیس و نفت تهران گل اول تیم نفت کاملاً سالم بوده و آفساید نبود. کارشناسان داوری به اشتباه گل اول نفت را آفساید تشخیص دادند. با بازبینی فیلم این دیدار و در حرکت آهسته مشخص شد که گل به ثمر رسیده کاملاً صحیح بود و تیم داوری به درستی وظیفه خود را انجام داد.

رئیس دپارتمان داوری درخصوص قضاوت دیدار حساس تیم‌های سایپا و استقلال و شبهه‌ای که در صحنه خطا روی بازیکن استقلال رخ داد و منجر به پنالتی این تیم شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تصمیم داور در مورد اعلام پنالتی کاملاً صحیح و برابر قانون بود. هیچگونه جای بحث و آنالیزی نداریم، مدافعان تیم سایپا مرتکب خطا شدند که داور با جاگیری مناسب و بسیار نزدیک توانست این خطا را تشخیص بدهد و اعلام پنالتی به سود استقلال کند.

وی ادامه داد: به هفته‌های پایانی لیگ برتر نزدیک می‌شویم و با توجه به حساسیت‌های موجود در جدول، داوران نیاز به آرامش دارند و جامعه داوری کشور باید این فضا را برای آنها مهیا کند و با نظرات نادرست و اشتباه روحیه داوران را تضعیف نکند. معتقدم کارشناسان داوری ابتدا بازی‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و پس از آن نظرات‌شان را بدهند. هفته پایانی لیگ برتر از حساسیت بالایی برخوردار است و تیم قهرمان و تیم‌هایی که سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت می‌کنند، مشخص می‌شوند. برهمین اساس نباید داوران را تحت فشار قرار دهیم.

عنایت در خصوص قضاوت دیدار سپاهان و گسترش فولاد تبریز گفت: به نظرم بخشی‌زاده در این دیدار باید خطای هند خلعتبری را می‌گرفت که متأسفانه به دلیل جایگیری نامناسب این خطا را نگرفت. در مجموع اما بقیه بازی‌ها مشکل خاصی نداشتند و در نتیجه‌گیری تیم‌ها قضاوت داوران تأثیری نداشت.
منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایران ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    شبی برو مقر کیسه یه کیسه کشی مشت برات انجام بدن
  • ح ص ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    خجالت آوره؛همه کورند ؛
  • موریس ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    پس اگر اینطوره آمریکا هم دوست دلسوز ماست !!!!! لاک پشته ها پرواز میکنند !!!! واقعا که خجالت آوره که یه عکسی که مثلا باید دنبال عدالت باشه به همین راحتی دروغ میگه
  • علی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    موریس جونم پماد بدم خدمتت؟؟ :))))
  • شمندر ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    اقاى عناىت بى خىال اىنا داوراى لنكى هستند بويزه خسروى اىن اقا ىكبار نشده كه باى بحث برسبولىس باشه وحماىت نكنه اون رسانه هاى برسبولىسى هم كه فورى نطرش را منعكس مىكنن جه مىشود كرد باىد بسازىد
  • aras ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    محض یادآوری میگم ، همین آقای خسروی داور فجر پرسپولیس بود حدود 16-17 سال قبل هر چی صحنهداوری بود کارشناس میگفت اشتباه کرده دائم به نفع نفت سوت زده بود ، اون موقع داورو میاوردن رو آنتن ازش سوال میکرن چرا این سوت زده ، ایشون اومدن رو آنتن زنده گفتن دیدم جو ورزشگاه متشنج برای همین ضد پرسپولیس سوت زدم تا بازی مساوی بشه و به شهر آسیی وارد نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس