کد خبر 565565
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

مهدوی با بیان اینکه وزارت خارجه در صدد گرفتن وکلای خارجی برای بازگرداندن اموال متهم نفتی به کشورند، گفت: اموال داخل کشور بابک زنجانی اگر در شرایط مطلوبی فروخته شود یک ششم بدهی اش را هم پوشش نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، غلامرضا مهدوی وکیل شرکت ملی نفت گفت: در طول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه مشخص شد که او و همدستانش بخش عمده‌ای از اموالی را که باید به شرکت نفت و بیت المال برمی گرداندند به خارج از کشور برده و صرف سرمایه گذاری عمده خود کرده و یا در اختیار امنای خود در دیگر کشور‌ها از جمله در ترکیه قرار دادند.

وی افزود: ماجرای خرید شرکت اقماری اونور ایر در ترکیه درست زمانی که اموال شرکت نفت در اختیار وی قرار گرفت رخ داد و همزمان نیز چند کشتی کانتینر بر از آلمان خریداری و در اختیار نروژی‌ها قرار می‌دهد یعنی تاریخ خرید این اموال با زمانی که نفت در اختیارشان قرار گرفته همخوانی دارد.

مهدوی تصریح کرد: بابک زنجانی شرکت اونورایر را به قیمت ۲۵۵ دلار از یک تبعه ترک خریداری کرده که ۵۱ درصد آن به نام این تاجر ترک و ۴۹ درصد نیز بنام شمس‌زاده می‌شود و تمامی این ماجرا‌ها زمانی که هنوز بازداشت نشده بود، اتفاق افتاده و بعد از بازداشت نیز این مسئله تشدید شد و افرادی هم که امین وی بودند شروع به دست اندازی و انتقال اموال به دیگران کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت نفت با کمک دولت و وزارت خارجه در صدد گرفتن وکلای خارجی هستند که آن میزان اموالی که امکان دارد به کشور بازگردانند.

وکیل شرکت ملی نفت دهمچنین خاطرنشان کرد: اموال داخل کشور نیز از‌‌ همان ابتدا توقیف شده و در اختیار دادستانی قرار گرفت تا ارزیابی و به تملک دولت در آید.

وی یادآور شد: در حال حاضر برخی اموال داخل کشور متهم نفتی مدعی و برخی معارض دارد و برخی نیز در شرکت‌هایی ضررده هستند.

مهدوی تاکید کرد: اموال داخل کشور بابک زنجانی بعد از ارزیابی و کار‌شناسی رسمی اگر در شرایط مطلوبی فروخته شود یک ششم بدهی متهم را هم پوشش نمی‌دهد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس