نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: افرادي كه توانايي دارند در زمينه مباني انقلاب قلم بزنند بايد براي نوشتن مباني كار كنند، چراكه هنوز ماهيت انقلاب اسلامي و تفاوت اين انقلاب و مباني آن با انقلاب‌هاي معاصر همانند انقلاب كبير فرانسه و انقلاب شوروي مرزبندي و تفكيك نشده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل ازفارس، حجت‌‌الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره حمايت سپاه از آثار تأليفي و برنامه‌هايي چون پاسداشت پاسداران اهل قلم توضيحاتي داد و گفت: هر نبردي تجهيزات و آمادگي خاص خود و نيروهاي مجرب و كارآمد را مي‌طلبد تا بتوانند در عرصه نبرد ايفاي نقش كنند.
به گفته حجت‌‌الاسلام سعيدي، نبرد سخت و جنگ تحميلي نيروي خاص، سرباز، فرمانده و رزمنده خاص خود را دارد؛ همچنين تجهيزات و اقلام سخت‌افزار خاصي كه بتوان در آن نبرد ايفاي نقش كرد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با اشاره به جنگ نرم خاطرنشان كرد: در جنگ نرم هم همين حالت وجود دارد البته با تفاوت‌هاي عمده از جهت گستره كار و فراگير بودن جنگ نرم، در اينجا تجهيزات، نيرو و آموزش لازم نياز است تا آن دستگاه مسئول به درستي ايفاي نقش كند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نبرد نرم، جنگ سخت و نيمه سخت همواره مسئوليت داشته و دارد، يادآور شد: چون حقيقت انقلاب يك جريان سيال، فعال و پيشرو است، دستگاهي هم كه مسئول پاسداري از آن انقلاب است نيز بايد خود را همواره متناسب با متغيرهايي كه پيش‌روي خود دارد بازسازي و آماده كند؛ امروز كه ما با جنگ نرم فراگير روبرو هستيم قطعاً سپاه بايد در اين زمينه آمادگي لازم را در زمينه مهارت، تجربه و همچنين نيروي انساني و تجهيزات فراهم كند؛ در اين نبرد قلم و انسان‌هاي داراي انديشه و فكر مي‌توانند نقش بسيار تعيين كننده‌اي داشته باشند.

حجت‌‌الاسلام سعيدي با اشاره به فعاليت‌هاي سپاه ابراز داشت: مجموعه سپاه و نمايندگي ولي فقيه در سپاه بر شناسايي از چهره‌هاي قلم زن و داراي انديشه، فكر و توانايي هواره همت داشته تا از اين پتانسيل و ظرفيت براي مقابله با تهاجم دشمن چه در عرصه‌هاي فكري، اعتقادي، اخلاقي و فرهنگي بتوان استفاده كرد؛ لذا اين حركت از چندين سال قبل آغاز شده و ساليانه آثار در قالب مسابقات در جشنواره‌هايي مورد سنجش و ارزيابي قرار مي‌گيرند و از اين رو برترين‌ها معرفي و جوايزي به افراد اهدا مي‌شود.

وي با اشاره به يكي از اين جشنواره‌ها تأكيد كرد: يكي از اين جشنواره‌ها همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم است؛ از آثار برجسته‌اي كه بنده بر آن عنايت داشته و كار كردم «انسان مطلوب» بود؛ واقعاً مجموعه‌اي از شاخص‌هاي انسان مطلوب در اين عصر در قالب 700 يا 800 صفحه توسط جمعي از محققين گردآمده كه اين اثر براي هرخانواده‌اي مي‌تواند مفيد باشد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با تأكيد بر اين مهم كه امروز در يك نبرد نرم قرار داريم و در اين نبرد قلم و بيان حرف اول را مي‌زند، اضافه كرد: ما در اين عرصه سربازان و افسران ارشد جبهه مقابله با جنگ نرم را شناسايي كرده و در ادامه اين افراد را در موضوعاتي كه مورد نياز جامعه است، هدايت مي‌كنيم.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوعات سياسي روز و سفارش نگارش در اين راستا به نويسندگان تصريح كرد: در جلسات معمولاً خطوط كلي براي اين امر بيان شده، افرادي كه توانايي دارند در زمينه مباني انقلاب قلم بزنند بايد براي نوشتن مباني كار كنند؛ چراكه هنوز ماهيت انقلاب اسلامي و تفاوت اين انقلاب و مباني آن با انقلاب‌هاي معاصر همانند انقلاب كبير فرانسه و انقلاب شوروي مرزبندي و تفكيك نشده است.

به گفته نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، توصيه ما اين است كه نويسندگان بايد در اين عرصه ورود و قلم ‌فرسايي كنند؛ يعني بازشناسي انقلاب، مبناي انقلاب، اصول انقلاب و اهداف انقلاب مقايسه انقلاب اسلامي با انقلاب‌هاي معاصر؛ مقايسه انقلاب اسلامي با انقلاب‌هاي توحيدي، بايد صورت گيرد چراكه اين قياس‌ها بسيار جالب و ارزشمند است.

سعيدي در ادامه با تأكيد بر اين مهم كه يكي ديگر از موضوعاتي كه معمولاً به نويسندگان توصيه مي‌كنيم در زمينه جنگ نرم است، ابراز داشت: اصولاً ماهيت جنگ نرم چيست؟ تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت چيست؟ نحوه مقابله با جنگ نرم چگونه است؟ جنگ نرم چه عرصه‌هايي را هدف‌گيري مي‌كند؟ طبيعي است كه جنگ نرم با يك فرآيندي كه منازعات داشته ارتباط دارد؛ منازعات چند نوع است؛ گاهي درگيري‌ها و منازعات و جنگ‌ها براي تصرف سرزمين است كه به آن «استعمار كهنه» اطلاق مي‌شود، اما «استعمار نو» به معناي تصرف حكومت است يعني دشمن يك عنصر دست‌نشانده قرار داده و تسلطي بر حكومت مي‌يابد، مثل آنچه كه در ايران رخ داد؛ اين‌ها در ايران رضاخان، آتاترك در تركيه يا در عراق فيصل را با هدف تصرف حكومت و تأمين منافع خود گذاشتند.

وي در ادامه ضمن اشاره به اينكه گاهي نه تصرف سرزمين امكان‌پذير است و نه حكومت، گفت: در اين مرحله موضوع استعمار فرانو يعني تصرف اذهان و قلب‌هاي آحاد جامعه در راستاي جهت‌دهي به سمت اهدافشان صورت مي‌گيرد؛ تغيير حاكميت چون به سادگي ممكن نبوده و كشور هم دمكراتيك و قوه مقننه و مجريه بر اساس انتخابات شكل مي‌گيرد، در اين مرحله بر ذهن و درك و باورهاي مردم كار مي‌كنند تا باورها را به سمت آنچه خود مي‌خواهند هدايت كنند.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در نهايت با اين نتيجه كه طبيعي است هنگامي‌كه مردم به سوي نيروهاي آنها حركت كرده و به آنها راي دادند آنها به قدرت رسيده و همان تحولي كه خواهان آن بودند شكل مي‌گيرد، ادامه داد: از اين امر به عنوان انقلاب‌هاي مخملي ياد مي‌شود كه در اين سال‌هاي اخير در برخي از كشورها اتفاق افتاد؛ عده‌اي قصد داشتند اين مدل را در خاورميانه تجربه كنند كه جواب نداد؛ در تركيه، عراق، فلسطين انتخابات بر خلاف مصالح آنها حركت كرد و اسلام‌گرايان روي‌ كار آمدند.

حجت‌الاسلام سعيدي سخنان خود را اينگونه به پايان رساند و اضافه كرد: اين گروه قصد تجربه اين موضوع را در ايران داشتند، در انتخابات دوره اصلاح‌طلبان و در انتخابات 88 هم هدف تكرار اين مدل بود؛ اما مديريت عالي رهبر معظم انقلاب و تبعيت و حرف‌شنوي مردم از رهبري اين توطئه را خنثي كرده و اين افراد نتوانستند بر ذهن و دل مردم مسلط شوند و مردم بر اساس باورهي ديني كه داشتند به فرمايشات رهبري توجه كردند و تحت تاثير آن افكار قرار نگرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس