کد خبر 565175
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد ایالات متحده پیش از پایان سال جاری به هدف پذیرش ۱۰ هزار آواره سوری دست یابد.

آمریکا امسال ۱۰ هزار آواره سوری را پذیرش خواهد کردبه گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی انتظار دارد که این کشور تا پیش از پایان سال 2016 میلادی به هدف پذیرش 10 هزار مهاجر و آواره سوری دست یابد که مخالفت های زیادی از سوی منتقدان در این خصوص مطرح شده و مخالفان نگران تبعات امنیتی این مساله هستند.

در حالی که اروپا با بدترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده و هزاران آواره سوری به سوی مرزهای اتحادیه اروپا سرازیر شده اند، اوباما قول داده است تا پایان 2016 میلادی بیش از 10 هزار آواره سوری را بپذیرد.

ولی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که تا پایان مارس تنها 1285 مهاجر و آواره سوری در آمریکا پذیرش شده است.

اوباما در پاسخ به سئوالی درباره دستیابی به این هدف گفت: ما قصد داریم تا به قول خود عمل کنیم.

این قول اوباما با مخالفت شدید جمهوریخواهانی روبرو شده است که نگران اقدامات خشونت آمیز تروریست ها هستند. جمهوریخواهان بر این باورند که تروریست ها ممکن است در پوشش مهاجر و آواره وارد خاک آمریکا شوند.

بیش از 30 فرماندار ایالت های آمریکا سعی کرده اند تا از ورود مهاجران به ایالت های خود جلوگیری کنند ولی دادگاه ها اعلام کرده اند که تصمیم نهایی در این خصوص باید از سوی دولت فدرال گرفته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس