کد خبر 564715
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

'دونالد ترامپ' نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: سیاست خارجی آمریکا به طور کلی مصیبت بار و فاقد دیدگاه، جهت گیری و یا یک استراتژی روشن است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه بلومبرگ، ترامپ روز چهارشنبه قول داد در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا شود از سیاست خارجه 'اول آمریکا' و بعد دیگران، پیروی کند.

وی یک روز پس از پیروزی در رقابت های درون حزبی در ایالت های شمال شرقی آمریکا در یک سخنرانی درباره سیاست خارجی و نشان دادن قدرت و اعتبار خود به عنوان فرمانده کل قوا در صورت پیروزی در انتخابات، گفت: سیاست خارجه 'اول آمریکا'در دستور کار من قرار خواهد گرفت و زمان زنگار زدایی از سیاست خارجه کنونی فرا رسیده است.

وی با دادن قول تقویت تامین هزینه های نظامی گفت: 'دولت ترامپ، رهبری دنیای آزادی را که به طور درخور مسلح و تامین شده از نظر مالی خواهد بود، به عهده می گیرد.'

پیشنهادهای این میلیاردر آمریکایی از جمله منع ورود مسلمانان به آمریکا، وادار کردن مکزیک به کشیدن دیوار در امتداد مرزش با آمریکا و مجبور کردن کشورهای حاشیه خلیج فارس به پرداخت هزینه ایجاد 'منطقه امن' در کشور جنگ زده سوریه با انتقاد بسیاری از دولت های خارجی و کارشناسان سیاسی روبرو شده است ولی کماکان مورد حمایت رای دهندگان محافظه کار قرار دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس