مشکل اینجاست که این تصور ایجاد شد که پس از توافق همه چیز عالی می‌شود، و وقتی این اتفاق نیفتاد احساس یأس به وجود می‌آید.

به گزارش مشرق، كيهان در ستون اخبار ويژه در شماره امروز خود نوشت:

عضو تیم مذاکره کننده آمریکایی می‌گوید دولت روحانی چون می‌خواست توافق هسته‌ای را در داخل بفروشد، دچار بزرگ‌نمایی درباره انتظارات از توافق شد.

ریچارد نفیو مذاکره کننده ارشد و سابق آمریکا در امور تحریم در پاسخ این سؤال رادیو فردا که «شما به عنوان کسی که در مذاکرات حاضر بودید و مشخصاً در زمینه تحریم‌ها ایفای نقش کردید، آیا وضعیت کنونی را غیرمنتظره ارزیابی می‌کنید؟ در ایران سردرگمی در زمینه رفع تحریم‌ها وجود دارد، شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری درنگ می‌کنند. آیا این وضع را پیش‌بینی می‌کردید؟» گفت: من اصلاً شگفت‌زده نیستم، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و من این را پیش‌بینی کرده بودم.

او ادامه داد: به نظرم اضطراب زیادی درباره موضوع بازگشت‌پذیر بودن تحریم‌ها وجود دارد یا اینکه ایران متهم به نقض تعهداتش در برجام شود.

معاون سابق هماهنگ کننده امور تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: اگر منفعتی که ایران به دنبال حصول آن از توافق بوده به دست نیاید، توافق در معرض خطر قرار می‌گیرد اما فکر می‌کنم بخشی از مشکل این است که انتظارها در ایران بزرگ‌نمایی شد و دولت روحانی در زمانی که می‌خواست این توافق را در داخل بفروشد از واقعیت‌ها و عقلانیت فراتر رفت.

وی افزود: مشکل اینجاست که این تصور ایجاد شد که پس از توافق همه چیز عالی می‌شود، و وقتی این اتفاق نیفتاد احساس یأس به وجود می‌آید.

او گفت: بخشی از این مشکل که انتقادها در ایران افزایش یافته، این است که برخی فکر می‌کردند که توافق درها را بسیار زودتر باز خواهد کرد. این وضعیت خطرناکی را به وجود آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    امریکایی ها حرف زیاد می زنند بالاخره حرف امریکایی ها سند و حجت هست یا خیر؟ و ایا سایر ادعاهایشان را هم می پذیرید؟
  • یوسف بهلولی ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    با سلام به به چهچه ای ول همه چی آرومه من چقدر خوشبختم؟
  • موسوی ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    در دولت تدبیر وامید بسی نا امیدی دیدیم
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    شما فعلا به روح و جن کلیددارها که دارند با رمالی از دستاوردهای غیر قابل دیدن آفتاب برجام (آفتابه برجام) شبانه روز تعریف میکنند دلخوش باش. بالاخره این هم یکنوع الکی خوشیه
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    در اعتماد بدشمن افراطی گری کردند و دچار تند روی در برخورد با منتقدان داخلی شدند.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    نیازی به حجت نیست. خودتان دارید به عینه می بینید حرفشان درست است! کسی که مدعی بود همه تحریمها در روزی اجرای برجام لغو می شوند حالا می گویند هنوز که سه ماه بیشتر نگذشته! به هر حال من به شخصه به آمریکاییها بیشتر اعتماد دارم. آره. اگر این بی غیرتی است من بی غیرتم.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    این استدلال رو حتی خیلی از بزرگان اصلاحات هم میارن .از مشرق می خوام که این پاسخ من رو هم منتشر کنه و هم در صورت امکان به صورت یک مقاله دربیاره. اولا : اقرار العقلاء علی انفسهم جائز این یه قاعده ی مسلم در علم حقوق است. یعنی اگر یک فرد عاقل علیه خودش حرفی بزند ما آن را می پذیریم. اما اگر علیه دیگران حرف بزند ما می توانیم تا زمانی که سند نیاورده حرفش را رد کنیم.کسی هم حق ندارد بگوید یا همه ی حرفهای او را باید قبول کنید یا هیچ یک را. الان امریکایی در واقع دارن علیه خودشون اقرار می کنن و. پس ما می تونیم به حرف اونها استناد کنیم .بدون نیاز به هیچ سند دیگری ثانیا : من می تونم انجیل رو قبول نداشته باشم ولی در مناظره با یک مسیحی به انجیل استناد کنم تا بهش بگم حتی بر طبق اون چیزی که خودت قبول داری هم حرفت اشتباهه. شما امریکایی ها رو قبول دارید و قابل اعتماد می دونید .پس ما می تونیم به اون دسته از حرفهاشون که در تضاد با حرفهای شماست ، علیه شما استناد کنیم و سایر حرفهاشون رو رد کنیم. در علم حقوق هم همین است. اگر شما برید پیش قاضی و بگید من و دوستم دیشب دزدی کردیم ، قاضی حکم زندان شما رو صادر می کنه اما در مورد دوستتون باید اثبات کنید و سند بیارین. یعنی قاضی اون قسمت از حرفهای شما علیه خودتون رو قبول می کنه و اون قسمت که علیه دوستتون هست رو رد می کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس