کد خبر 564039
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

امیر كویت روز سه شنبه در دیدار با هیات یمنی حاضر در گفت و گوهای صلح یمن در كویت، بر تثبیت آتش بس در یمن تاكید و ابراز امیدواری كرد دو طرف برای رسیدن به راه حل سیاسی به توافق برسند .

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، در این دیدار صباح احمد جابر الصباح امیر كویت افزود: دولت كویت در این دور از گفت و گوها نسبت به برقراری صلح در یمن تاكید دارد و امیدواریم كه تلاش های صورت گرفته در نهایت به یك راه حل جامع منجر شود.
امیر كویت افزود: امیدواریم كه در گفت و گوهای آینده طرف های یمنی پیشرفت چشمگیری حاصل شود.

محمد عبدالسلام رئیس هیات یمنی نیز در این دیدار گفت: رسیدن به هرگونه توافق در مسیر صلح نیازمند مشاركت همه گروه ها در آینده سیاسی یمن است.
وی افزود: این دیدار مثبت بوده و فضای خوبی برای ادامه گفت و گوها ایجاد خواهد كرد.

رئیس هیات یمنی ضمن تشكر از میزبانی دولت كویت برای این نشست، گفت: این دور از گفت و گوها از اهمیت بالایی برای رسیدن به صلح در یمن برخوردار است .
عبدالسلام تاكید كرد: ادامه حمله هوایی عربستان و نقض آتش بس تاثیرات منفی بر مسیر گفت و گوها خواهد داشت.

وی گفت: ما شرایط میدانی در یمن را دنبال خواهیم كرد و همچنان بر كار كمیته های آتش بس و كمیته های مردمی ناظر بر آتش بس كه در 6 استان یمن در حال انجام وظایف خود هستند، اشراف داریم.
نشست مشورتی هیات ملی یمن شامل نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با هیات ریاض (دولت مستعفی منصور هادی)، پنجشنبه هفته گذشته با نظارت اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در كویت آغاز شد.

طرف های درگیر در یمن بر سر برنامه كاری گفت و گوها اختلاف نظر دارند.
هیات یمنی خواستار گفت و گو بر سر تثبیت آتش بس در یمن پیش از هرگونه مذاكره دیگر هستند.

پیشتر هیات ریاض تشكیل كمیته سیاسی و امنیتی را پیش از تثبیت برنامه كاری گفت و گوها رد كرده بود.
شورای امنیت از طرف های یمنی خواسته با ارائه نقشه راه، نقاط پنجگانه قطعنامه 2216 را اجرا كنند.

شورای امنیت از سازمان ملل خواست طی 30 روز طرحی برای كمك به اجرای نقشه راه، پایان جنگ یمن و تحویل سلاح و همچنین از سرگیری عملیات سیاسی ارائه دهد.

عربستان با ائتلاف برخی كشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریكا از اوایل سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند.
این جنگ تاكنون هزاران كشته برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس