کد خبر 563729
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فروش تجهیزات نظامی کانادا به عربستان سعودی، نگرانی‌های مربوط به نقض جدی حقوق بشر در داخل این کشور و یمن را نادیده گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در حالی که استفان دیون وزیر خارجه کانادا اخیرا اعلام کرده است که کانادا 15 میلیارد دلار خودروهای زرهی سبک به عربستان سعودی خواهد فروخت، دیدبان حقوق بشر از این اقدام کانادا انتقاد کرده است.
 
دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فروش تجهیزات نظامی کانادا به عربستان سعودی نشانگر بی توجهی مقام های کانادایی به نگرانی های مربوط به نقض حقوق بشر در عربستان و یمن بوده است.
 
بلکیس ویله گزارشگر دیدبان حقوق بشر تاکید کرد: در حالی که انتقادات جهانی از موارد نقض حقوق بشر از سوی عربستان در یمن رو به افزایش است، اعلام فروش تجهیزات نظامی کانادا ، موجب تعجب و شگفتی است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مقام های سعودی از خودروهای زرهی سبک برای سرکوب اعتراضات در مناطق شرقی این کشور استفاده کرده اند.
 
وی افزود: فروش هر گونه تجهیزات نظامی کانادا به عربستان در شرایطی است که ریاض همچنان به بمباران یمن ادامه می دهد، حملاتی که تاکنون موجب کشته و زخمی شدن هزاران غیر نظامی شده است.
 
در مارس 2015 میلادی، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی علیه یمن را آغاز کردند. سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از 3200 غیر نظامی در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس