قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش مشرق، در ملاقات قائم مقام وزیرخارجه سوئیس و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تحولات منطقه بویژه آخرین رخدادهای عراق،سوریه،یمن  مورد گفتگو قرار گرفت.
 
آقای رسیه قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با ارزیابی تحولات سوریه خاطرنشان ساخت گفتگوی سیاسی  تنها راه حل بحران  بوده و تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو را ضروری دانست.
 
رسیه نقش ایران در حل بحران سوریه را اساسی و مهم ذکر کرد.
 
امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت ایران از بشار اسد بعنوان رئیس جمهور قانونی سوریه حمایت می‌کند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور می‌داند که حق دارند بدون فشار تروریستها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند. معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه گفت تهران از گفتگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل برگزار می‌شود حمایت می‌کند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفا سیاسی می دانیم.
 
وی با اشاره به رشد فزاینده گروههای تروریستی در منطقه به پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروه‌های تروریستی در این دو کشور اشاره کرد و گفت متاسفانه تاکنون ائتلاف بین المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات موثری را انجام دهد.
 
امیرعبداللهیان تشدید اقدامات برخی گروه‌های مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد و نقض توافق آتش بس دانست که می‌تواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه سازد.
 
معاون وزیرخارجه کشورمان گفت ایران از استحکام یافتن آتش بس و گفتگوهای سیاسی در یمن استقبال کردو همزمان بر جدیت در مبارزه  با تروریسم در یمن نیز تاکید نمود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس