موضوع وام ازدواج ده میلیون تومانی دیشب در گفتگوی ویژه خبری با حضور رئیس شورای هماهنگی بانک ها و دو تن از نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک ها در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو سیما، با موضوع وام ازدواج، گفت: البته ما هم دوست داریم که مردم بتوانند راحتر زندگی خود را آغاز کنند اما برای وام ده میلیون تومانی ازدواج منابع مورد نیاز وجود ندارد.

همتی با بیان اینکه منابع محدود قرض الحسنه نزد بانک ها رو به کاهش است ادامه داد: در دو ماه اول امسال و تاکنون حدود 450 هزار تقاضای وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی به ثبت رسیده است .

او گفت: یکی از دلایل کاهش موجودی قرض الحسنه بانک مرکزی، افزایش سود طلبی در بانک هاست.

همتی افزود: تسهیلات قرض الحسنه فقط به ازدواج محدود نمی شود بلکه شبکه بانکی کشور سال قبل حدود هزار میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت کرده است.

محسن علیمردانی  عضو کمیته اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه با اشاره به 12 میلیون جوان در سن ازدواج اما نا توان در ازدواج ، به بحران و فاجعه این قشر پرداخت و گفت: رسیدگی به مشکلات جوانان باید در اولویت دولت باشد.

 غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس در ارتباط تلفنی با این برنامه ، از کاهش 300 هزار موردی ازدواج نسبت به پنچ سال قبل خبرداد رقم ثبت شده ازدواج را ششصد و هشتاد هزار مورد بیان کرد.

او همچنین در اصلاح سخنان عبدالناصر همتی گفت: مصوبه مجلس برای وام ازدواج مبلغ ده میلیون تومان برای هر نفراست نه برای هر زوج.
 
همتی با بیان اینکه مبلغ قابل پرداخت بانک ها به عنوان قرض الحسنه، سالانه فقط 4 هزار میلیارد تومان بوده که آن هم فقط شامل ازدواج نمی شود افزود: با شرایط اقتصادی کشور و تعبیرهای غیر کارشناسی آقای مصباحی مقدم ، در حال حاضر تصحیلات تکلیفی 12 درصد هم به سختی قابل پرداخت است زیرا نرخ تمام شده پول درچرخه بانکی کشور بالای 20 درصد است.

او ادامه داد : نباید توقع مردم را از نظام و دولت بالا برد زیرا بیان اینکه تورم تک رقمی شده و سود تصحیلات بانکی هم باید کاهش  یابد انتظار مردم را از نظام بالا می برد.

همتی همچنین اطلاعات آماری و اقتصادی جناب مصباحی مقدم را نا چیز خواند و افزود: با فرمول ایشان دو تا دو هم چهار هم نمی شود.

علیمردانی عضوکمیته اجتماعی مجلس با گریزی به وام های کلان و ارزان قیمت بانک ها به کارمندان و مدیرانشان که باز پرداخت دراز مدتی هم دارد ادامه داد: چرا بانک ها برای پرداخت وام های ضروری همچو ازدواج  دست و دلشان می لرزد .

همتی در این زمینه در پاسخ به علیمردانی گفت: این امر بسیار عادی است و هر ارگانی می تواند برای کارمندانش تسهیلات ویژه ای در نظر بگیرد.

گفتنی است آقای مصباحی مقدم در بخش پایانی برنامه با بیان اینکه سیستم بانکی کشور گویا از سپرده های مردمی نفع بسیاری به جیب می زند و به این خاطر است که درپذیرش کم کاری هایش کوتاه نمی آید، به نشانه اعتراض از ادامه شرکت در این برنامه امتناع کرده و ضمن خداحافظی، تماس تلفنی را قطع کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    وام ازدواج چیه وام خودرو رو زیاد کنید!
  • اصغر ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    وام ماشین 25 میلیون وام ازدواج 10 میلیون تازه به زور .....
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    برای خونه هم فکر کنید خیلی گرونه
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    کی زن میگیره
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    آخه با ده میلیون چی کار میشه کرد؟
  • صداقت ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    آقا انصافا شرایط ازدواج برای جوانان رو اسون کنید واقعا شرایط سخته
  • دولت نوین ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    این کارارو احمدی نژاد هم میکرد آقای روحانی یه فکری کنید جونا شغلی داشته باشند اونوقت دولت اگر هم خواست وام بده پولی داشته باشن که بدن.شما هم میخاید راه احمدی نژادرو برید ولی سخت در اشتباهید .اگر تولید داخلی رونق پیدا کنه جونا کار پیدا میکنند ولی اگر کاری که دولت خاتمی کرد که مصرف گرا شویم بیکاری شدید تر هم خواهد شد چون کارخونه ها دارن تعطیل میشن .البته تنها سودی که داره آلودگی هوا کمتر میشه
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    تو همین 3 میلیونش موندن 10 تومن پیش کش
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    مشکل ازدواج حل بشه همه مشکلات جامعه هم حل میشه
  • جوان ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام واقعا دوست دارم بعضی از مسئولین حتی برای یک بار جای خودشون رو بدن به ارباب رجوع بدن به کسانی که زیر خط فقر هستند اونوقت ببینم شب هم خوابشون میبره یا نه
  • وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بانک ها عامل فساد و تباهی اقتصادی کشور عامل رواج ربا عامل تاخیر در ازدواج جوانان بانک ها مخالف حرمت دیرکرد .. آیا وقت اقدام انقلابی دولت و مجلس برای اسلامی کردن بانک های کشورمون نیست؟
  • محمد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    450تا رفیق من فقط دارن میرن برا ازدواج حداقل 4500 تا درخواست ازدواج
  • حقیقت گرا ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    وام ؟ ایران؟ ازدواج ؟ جوان ؟ عمرا
  • پسر ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    وقتی من ۲۸ سالم بیکارم، مغز خر خوردم برم ازدواج کنم همون یه کار پیدا کنم خودم بگردونم
  • حسین ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    من
  • حسین ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    بانکهای ما فقط بلدن نزول بدن و نزول بخورن . همین 3 تومن رو مث ادم بدید 10 تومن واس خوتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس