کد خبر 5633
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶

با ابتکاري که از سوي شوراي عالي اطلاع رساني و شبکه قرآن انجام شد، تا صبح امروز 228 بار قرآن کريم به وسيله هم ميهنانمان ختم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، با همکاري شوراي اطلاع رساني کشور و شبکه قرآن سيما، با اعلام يک شماره پيامک، هموطنان تاکنون توانسته‌اند در ثواب ختم 228 بار قرآن کريم آن هم در ماه ضيافت الهي، ماه مبارک رمضان شريک شوند.
بنا بر اين گزارش، با ارسال پيامک خالي به شماره 30006073 که از سوي شوراي عالي اطلاع رساني کشور اعلام شده، حدود 7 آيه از قرآن کريم به ارسال کننده پيشنهاد مي‌شود و ارسال کننده پيامک با خواندن اين آيات و ارسال 110 به همين شماره پيامک (به معناي تأييد خواندن آيات) در ختم دسته جمعي قرآن کريم شرکت مي‌کند که پس از ارسال کد 110 و اتمام آن دوره از ختم قرآن، پيامکي با عنوان «ختم قرآن دور ... به پايان رسيد، التماس دعا، قبول حق تعالي» براي ارسال کننده پيامک ارسال مي‌شود که به معني پايان يک دور کامل ختم قرآن مجيد است و البته با ارسال دوباره پيامک به 30006073 بار ديگر نيز مي‌توان در ختم يک دوره ديگر قرآن مجيد شرکت کرد.
از سوي ديگر در صورت عدم قرائت آيات اعلام شده توسط ارسال کننده پيامک، پس از مدت زمان مشخصي که ارسال کننده آن را مورد توجه قرار نداد، اين آيات براي ديگر متقاضيان ارسال مي‌شود تا ختم آن دور از قرآن تکميل شود.
نکته جالب اين ابتکار، پيامک‌هاي تبليغ اين امر پسنديده است که به وسيله شهروندان از طريق پيامک به شماره‌هاي مختلف و دوستان ارسال مي‌شود تا از اين طريق در ثواب ختم قرآن شرکت نمايند.
آخرين اطلاعات دريافتي خبرنگار ما از تعداد ختم‌هاي قرآن کريم به شرح زير است:
کل دوره‌هاي ختم قرآن توزيع شده: 244
کل دوره‌هاي ختم قرآن پايان يافته: 228
کل متقاضيان قرائت: 244141
کل قرائت‌هاي تأييد شده: 220468
و کل متقاضيان قرائت بدون تکرار: 124802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس