ما باید از هر لحاظ مجهز شویم. ما ضمن این که خودمان موانعی را داریم. باید با تجزیه و تحلیل تمام شیوه‌های که دشمن می‌خواهد در سرکوب ما به کار بگیرد و سدی برای ما شود بر علیه‌ خودش به کار بگیریم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،‌ درست 29 سال پیش گلوله توپخانه رژیم بعث عراق در ارتفاعات غرب یکی از بزرگترین و گمنام فرماندهان سپاه را به کاروان یاران شهیدش رساند. ملت ایران هرگز کارنامه درخشان شهید "حسن شفیع زاده از بنیانگذاران توپخانه سپاه" را فراموش نخواهند کرد.

هنوز عطر ارادت و‌محبت دوستان و همرزمان شهید از لابلای صحبت‌هایشان به مشام می‌رسد. سردار "محمدنبی رودکی" فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس در توصیف شخصیت و روحیات شهید "حسن شفیع زاده" فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: "او چهره‌ای آرام، نورانی و همیشه متبسمی داشت. نور تهجد و نماز شب را در چهره داشت. دارای زهد بود زهد یعنی بی‌نیازی به دنیا. او مصمم و پرتلاش در همه مقاطع دوران دفاع مقدس بود. از روزی که همراه با شهید مهدی باکری و یک خمپاره 120 به آبادان آمد تا در جلسات عملیات‌ها در قرارگاه و... او را خستگی‌ناپذیر و پرتلاش می‌دیدم. هر دو بزرگوار اهل نماز شب و تلاش در راه اندازی توپخانه قدرتمند سپاه بودند."

وی در بیان خاطره‌ای از شهید شفیع زاده اظهار کرد: روز بعد ازعملیات فتح المبین حسن شفیع زاده به همراه حسن تهرانی مقدم به پادگان عین خوش که قرارگاه فرماندهی لشکر19 فجر بود، آمدند. آن زمان تازه تبدیل به لشکر شده بودیم. به سمتم که آمدند هر دو شهید بزرگوار بشاش و خندان گفتند "از اینجا می‌گذشتیم گفتیم بریم پیش آقا نبی رودکی و لشکرشیرازی‌ها عرقیات بخوریم. ما هم با عرقیجات گیاهی از آنها پذیرایی کردیم. پس از میل عرق بیدمشک و نسترن گفتم "دفعه بعد که تشریف آوردید فالوده شیرازی هم به شما می‌دهیم".

از سمت راست: شهید کریمی – شهید حسن شفیع زاده – شهید مقدم – حسن دانائی – محمد پیشبهار – محمد باقری- علی فدوی

شهید حسن شفیع زاده بنیانگذار توپخانه سپاه در بهمن ماه 63 در دومین گردهمایی فرماندهان توپخانه سپاه به نام شهید حسن غازی در مقر ستاد مرکز توپخانه سپاه در پادادشهر اهواز (چند روز قبل از عملیات بدر) به سخنرانی پرداخت. وی اظهار کرد: سپاه و نیروهای حزب الله و بسیج بازوان پر قدرت امام هستند که وظیفه ما است که همراه این قافله و بسیجیان به جلو برویم. و پشت سر امام حرکت کنیم و ما هر روز که قدم برمی‌داریم باید از هر لحاظ (در بعد معنوی و در رابطه با نظامی گری و آموزش‌ها) تکامل پیدا کنیم.

ما باید از هر لحاظ مجهز شویم. ما ضمن این که خودمان موانعی را داریم. باید با تجزیه و تحلیل تمام شیوه‌های که دشمن می‌خواهد در سرکوب ما به کار بگیرد و سدی برای ما شود بر علیه‌ خودش به کار بگیریم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس