رییس فدراسیون بسکتبال درباره هزینه‌های میزبانی دو رویداد بین‌المللی در ایران توضیح داد.

به گزارش مشرق،‌ کنفدراسیون بسکتبال آسیا به ایران اعلام کرده برای برگزاری دو مسابقه جوانان آسیا و آسیا چلنج باید هزینه‌ای به فیبا آسیا پرداخت کند که این هزینه جدا از هزینه‌های میزبانی است. طبق اعلام کنفدراسیون بسکتبال آسیا ایران باید برای این دو مسابقه رقمی بالغ بر 750 هزار دلار بپردازد.

محمود مشحون درباره هزینه اعلام شده کنفدراسیون بسکتبال آسیا برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی اظهار کرد: این موضوع را به ما اعلام کرده‌اند و بعد از مشورت با آقای توفیق تصمیم گرفتیم که تا زمانی که در اختیار داریم پیگیر مساله باشیم. رقمی که فیبا آسیا اعلام کرده نزدیک به یک میلیون دلار است و جدا از آن هزینه برگزاری مسابقات نیز هست که باید بپردازیم. ما با پتروشیمی وارد مذاکره شدیم که هنوز جوابی نگرفته‌ایم و از آن طرف نیز خاجیریان قراری با ما در ارمنستان گذاشته که باید در آنجا همه چیز را نهایی کنیم.

رییس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: قرار است در دهه سوم اردیبهشت به ارمنستان سفر کنیم و قراردادهای نهایی برای میزبانی مسابقات جوانان آسیا و فیبا چلنج را امضا کنیم و در همین مدت باقی مانده باید بتوانیم این پول را تهیه کنیم. با چند اسپانسر هم به طور جدی وارد مذاکره شده‌ایم اما هنوز چیزی قطعی نشده‌است. خب اصلی‌ترین قسمت در این میزبانی‌ها و اسپانسر‌ها بحث پخش تلوزیونی است که باید در آن به موارد زیادی دقت کنیم. از یک طرف تبلیغات خارجی است که ما نمی‌توانیم هرچیزی را تبلیغ کنیم و از طرف دیگر تبلیغات داخلی و قرارداد خودمان با صدا و سیما است که در این باره نیز جلسه‌ای با مسوولان سیما داریم.

او با بیان این مطلب که تهیه کردن این مبلغ از توان یک نفر خارج است، گفت: ما رایزنی‌هایمان را انجام می‌دهیم و به دنبال این هستیم که این هزینه میزبانی از طریق اسپانسر بدست بیاید چون از توان یک نفر خارج است. خب وزارت ورزش و کمیته ملی‌المپیک هم در کل به فدراسیون‌های ورزشی در این زمینه‌ها نمی‌توانند کمکی کنند چرا که خارج از آن چهارچوب تعیین شده خودشان است. به هر حال همه دوستان ما در فدراسیون در تلاش هستند تا بتوانیم در زمان پیش‌رو مساله را حل کنیم.

مشحون در پاسخ به این سوال که احتمال دارد ایران تنها میزبانی یک مسابقه را برعهده بگیرد؟ بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا هر دو مسابقه در ایران برگزار شود اما اگر ببینیم شرایط مهیا نیست و در این زمان باقی مانده نمی‌توانیم هزینه تعیین شده را پرداخت کنیم تنها قهرمانی جوانان آسیا را برعهده می‌گیریم چرا که مسابقات بسیار مهمی برای ما است. سعی ما برگزاری هر دو مسابقه است اما اگر نشد اولویت جوانان آسیا است.

رییس فدراسیون بسکتبال با بیان این مطلب که هنوز میزبان باشگاه‌های آسیا تعیین نشده‌،گفت: هم پتروشیمی ایران و هم چین اعلام کرده‌اند که می‌توانند باشگاه‌های آسیا را برگزار کنند اما هنوز هیچ چیز به طور رسمی مشخص نشده‌است. هر دو طرف تقاضاهایشان را داده‌اند و فیبا آسیا باید نظر نهایی‌اش را در این‌باره بدهد.

او با اشاره به فعالیت‌های دیرک باوئرمان در ایران گفت: این مربی واقعا زحمت‌کش است. بعد از تهران راهی اصفهان شد و در آنجا کلاس برگزار کرد. هم مربیان و هم آقای صادق‌زاده از کیفیت این دوره راضی بودند. سپس راهی خراسان رضوی می‌شود و برنامه بعدی‌اش در آنجا است. به امید خدا اردوی تیم ملی بسکتبال نیز از یازدهم اردیبهشت آغاز می‌شود و بیست تا بیست و دو ملی‌پوش وارد اردو خواهند شد.

مشحون در پاسخ به این سوال که آیا باوئرمان در کادر تیم ملی جوانان قرار می‌گیرد یا نه؟ افزود: شاید در کادر نباشد اما تمام تمرینات را زیر نظر دارد. او تمرین تیم ملی جوانان و نوجوانان را به طور کامل زیر نظر دارد و نکاتش را به کادرفنی گوشزد می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس