حمید فاضلی از طراحي و پرتاب ماهواره سنجشي 'پارس 2' و پرتاب آن با پرتابگر ساخت داخل خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، حميد فاضلي روز دوشنبه افزود: در فناوري به كار رفته در ماهواره سنجشي پارس 2 تلاش شده كه از زيرساخت ها و محصولاتي با فناوري بالا استفاده شود.
سرپرست سازمان فضايي ايران ادامه داد: ماهواره سنجشي پارس 2 با هدف تصويربرداري و قدرت تفكيك قابل توجه طراحي و توليد مي شود و بناست در ماموريت هايي نظير مديريت بلاياي طبيعي، حوزه هاي دفاعي، ريز گردها و ديگر موارد استفاده شود.
وي گفت: پروژه ماهواره اي 'پارس 2' در پژوهشكده تحقيقات فضايي در حال انجام است كه اين طرح عملياتي سنجش از دور با عمر حدود 3 سال طراحي مي شود .
سرپرست سازمان فضايي ايران يادآورشد: سازمان فضايي ايران بر انجام طرح هاي يكپارچه سيستم هاي سنجشي تاكيد دارد به اين معنا كه حامل و محموله به طور همزمان توسعه يابد و در داخل توليد شود.
به گفته فاضلي ، در ساخت پرتابگرها به مواردي مانند وزن ماهواره، نقطه مداري پرتاب، مدار مورد نظر و وزن ماهواره توجه مي شود.
سرپرست سازمان فضايي ايران ادامه داد: همزمان با مراحل طراحي ماهواره سنجشي پارس 2، پرتابگر مربوط به آن نيز در كشور ساخته مي شود.
وي به ويژگي طرح ماهواره سنجشي پارس 2 اشاره كرد و توضيح داد: توانمندي هاي تصويربرداري با دقت بيشتر و توانمندي كنترل دوربين ها در تعيين وضعيت نقاط موردنظر براي تصويربرداري از قابليت هاي اين پروژه به شمار مي رود.
فاضلي به ويژگي ماهواره پارس 2 اشاره كرد و گفت: دوربين هاي دقيق با قابليت تامين دقت اپتيكي مورد نياز،ويژگي تامين توان از طريق سلولهاي خورشيدي نصب شده روي ماهواره را دارا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس