آخرین ساخته محمد رسول‌اف « لِرد » نام دارد،واژه « لِرد » به معنای میز مخصوص شراب است و از همین رو می توان تصور کرد که مضمون تازه ترین ساخته محمد رسول اف معطوف به این واژه باشد.

میز شراب جشنواره کن را کدام کارگردان ایرانی خواهد چید؟
گروه فرهنگی مشرق- آخرین ساخته محمد رسول اف کارگردان ممنوع الکار سینما با عنوان « لِرد » به مراحل فنی رسید. عنوان تازه ترین ساخته محمد رسول اف « لِرد » نام دارد که پیش از ایام نوروز 95 در شمال و در سکوت خبری کلید خورد و نهایتاً پس از گذشت دو ماه فیلمبرداری آن طی چند روز گذشته با مدیریت اشکان اشکانی به پایان رسیده است. مراحل فنی تازه ترین ساخته محمد رسول اف آغاز شده و محمدرضا مویینی تدوین «‌ لِرد » را برعهده گرفته است. علاوه بر مویینی، علیرضا علویان نیز طراحی و ترکیب صدای این فیلم سینمایی را انجام خواهد داد.

این فیلم که یکی از شانس های حضور در بخش اصلی جشنواره کن به حساب می آید و به احتمال فراوان در این جشنواره پذیرفته خواهد شد در حالی اتفاق می افتد که طی چند روز گذشته اعلام شد که فیلم امیر کاستاریکا که پیش از این احتمال پیوستن آن به بخش مسابقه به گوش می رسید، از رقابت در این جشنواره باز ماند.

به گزارش صبا مراحل فنی فیلم سینمایی « لِرد » شامل صداگذاری، جلوه ویژه و اصلاح رنگ در کشور فرانسه انجام خواهد شد. سودابه بیضایی ایفاگر نقش اصلی فیلم « لِرد » است و علاوه بر او رسول اف از چند بازیگر تئاتر در تازه ترین ساخته خود استفاده کرده است.

آخرین ساخته محمد رسول اف با عنوان «‌ به امید دیدار » به رغم توقیف در کشور در فستیوال بین المللی کن در سال 2011 موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی در بخش نگاه دیگر این فستیوال بین المللی شد.

با وجود این که رسول اف برای شرکت در این جشنواره دعوت شده بود، به علت ممنوع الخروجی نتنوانست در آن حضور یابد اگرچه این حکم چند روز قبل از شروع جشنواره لغو شد ولی با توجه به این که وی می بایست از چند مرجع قانونی دیگر برای دریافت گذرنامه استعلام می کرد،‌ در نهایت امکان حضور پیدا نکرد.

همچنین رسول اف که جزو کارگردانان ممنوع الکار سینمای ایران به حساب می آید،‌ در سال 2012 نیز با فیلم سینمایی « دست نوشته ها نمی سوزند » در شصت وششمین جشنواره بین المللی کن شرکت کرد.

واژه « لِرد » به معنای میز مخصوص شراب است و از همین رو می توان تصور کرد که مضمون تازه ترین ساخته محمد رسول اف معطوف به این واژه باشد.

این کارگران سال 80 فیلم سینمایی « گاگومان » را مقابل دوربین برد و پس از گذشت سه سال فیلم « جزیره آهنی » را کارگردانی کرد.

این اولین بار نیست که جشنواره هایی نظیر کن،‌ به فیلم سازان ممنوع الکار ایرانی توجه ویژه می کنند، چرا که این نوع جشنواره ها به دلیل ماهیت سیاسی دنبال جنجال و تبلیغات سوء درباره کشورمان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس