صدر جدول رده بندی رقابتهای فوتبال لالیگای اسپانیا در هفته سی و پنجم برای سومین بار دست به دست شد و این بار بارسلونا با غلبه بر خیخون توانست این عنوان را از چنگ مادریدی‌ها در آورد.

برد پرگل و صدرنشینی بارسا در شب درخشش سوارز/ خیخون با 3 پنالتی 6 تایی شدبه گزارش مشرق، تیم های فوتبال بارسلونا و خیخون از ساعت 23 روز شنبه در ورزشگاه نوکمپ دیدار خود را در چارچوب هفته سی و پنجم رقابتهای لالیگا برگزار کردند که شاگردان انریکه با ارایه یک بازی برتر حریف خود را با نتیجه 6 بر صفر شکست دادند. این برد در حالی به دست آمد که داور مسابقه در چند گل میزبان تصمیمات بحث برانگیزی داشت.

در این بازی هفته سی‌وپنجم لالیگا، سوارس درست مانند بازی قبلی با لاکرونیا چهار گل زد.

 او چهار بار در دقایق 64، 74 (از روی نقطه پنالتی)، 77 (از روی نقطه پنالتی) و 88 گل زد و مسی در دقیقه 12 و نیمار در دقیقه 86 دیگر گل‌های بارسلونا را به‌ثمر رساندند تا این تیم پس از برتری 8 بر صفر در خانه لاکرونیا یک پیروزی پرگل دیگر به‌دست بیاورد. (فیلم خلاصه و گلهای دیدار بارسلونا و خیخون)

در نیمه نخست این بازی تیم بارسلونا شروع خوبی داشت و بعد از چند حمله پراکنده به گل دست یافت. در دقیقه 13 توپ پشت مدافعان برای سوارس با دفع دروازه بان حریف همراه شد که در برگشت مسی با ضربه سر دروازه را گشود. در این صحنه بازیکنان تیم خیخون به شدت نسبت به خطای سوارس روی دروازه بان خود معترض بودند.

برد پرگل و صدرنشینی بارسا در شب درخشش سوارز/ خیخون با 3 پنالتی 6 تایی شد

انتظار می رفت بارسلونا به راحتی کار را ادامه دهد و حریف را تحت فشار زیادی قرار دهد اما نا آمادگی نیمار که یکی دو موقعیت خوب را هدر داد و بازی نه چندان قدرتمندانه آبی اناریها این فرصت را در اختیار خیخون قرار داد تا چندین بار تا آستانه گل تساوی پیش بروند که مهمترین آن در دقیقه 45 رخ داد ولی این اتفاق رخ نداد تا بارسلونا نیمه اول را یک بر صفر برنده شود.

در نیمه دوم نیز شاگردان انریکه بازی روانتری ارایه کردند و کاملا توپ و میدان را در اختیار قرار گرفتند. چند حرکت عالی از مسی برای نیمار فرصت گلزنی ایجاد کرد اما این بازیکن برزیلی کاملا از فرم مطلوب دور بود. در این بین مسی و سوارس هم موقعیت هایی را از دست دادند.

بازی به دقیقه 63 خود رسیده بود که بارسلونا به گل دوم دست یافت. ارسال عرضی اینیستا را سوارس در دهانه دروازه به گل تبدیل کرد. این گل در موقعیت مشکوک به آفساید به ثمر رسید.

بارسلونا که با آمدن دنی آلوس بهتر کار می کرد در دقیقه 74 روی ارسال این بازیکن و خطای هند مدافع حریف صاحب ضربه پنالتی شد. لوئیس سوارس پشت ضربه ایستاد و گل سوم را به ثمر رساند تا به صدر جدول گلزنان لالیگا نیز صعود کند.

برد پرگل و صدرنشینی بارسا در شب درخشش سوارز/ خیخون با 3 پنالتی 6 تایی شد

در دقیقه 77 بازی داور پنالتی دیگری باری میزبان گرفت. این بار خطای روی نیمار به سود آبی اناری ها پنالتی اعلام شد و سوارس بار دیگر آن را به گل تبدیل کرد تا هت تریک خود را کامل کند. این پایان کار نبود و در دقیقه 86 داور یک ضربه پنالتی دیگر برای بارسا اعلام کرد و این بار نیمار آن را به گل تبدیل کرد. داور در این صحنه امبایه نیانگ را از تیم خیخون اخراج کرد.

بارسلونا که خیخون را بهم ریخته می دید در دقیقه 88 به گل ششم خود دست یافت و بار دیگر سوارس بود که گلزنی کرد تا با زدن چهار گل مرد اول این دیدار لقب گیرد. در دقایق اندک باقی مانده اتفاق دیگری رخ نداد و بارسلونا با ارایه یک بازی برتر در نیمه دوم و البته لطف داور به بردی پرگل دست یافت.

برد پرگل و صدرنشینی بارسا در شب درخشش سوارز/ خیخون با 3 پنالتی 6 تایی شد

بارسلونا با برتری در این دیدار خانگی جمع امتیازات خود را به عدد 82 رساند و بار دیگر صدر جدول را در اختیار گرفت. اتلتیکو مادرید با 82 امتیاز و تفاضل گل ضعیف تر در رده دوم ایستاد و رئال مادرید هم با 81 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس