کد خبر 561872
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صادرات نفت ایران به ۲ میلیون بشکه در روز نرسیده گفت: اگر مجبور شویم اسناد محرمانه در این زمینه را منتشر می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، سیدمسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر پرداخت 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های آمریکاییان کشته شده در حملات سال 1983 از دارایی‌های بلوکه شده ایران، گفت: اگر این موضوع نقض برجام هم نباشد(که قطعا هست)، زمینه‌های ایجاد فشار ضد جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه این اقدام اخیر آمریکایی‌ها از همان خوی استکباری و زورگویی آنها نشات می‌گیرد، تصریح کرد: با ضعفی که دولت در برجام نشان داد، طرف‌های غربی فکر می‌کنند ایران ضعیف شده و این‌گونه اقدامات را ضد کشورمان انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه گره زدن مشکلات کشور با تحریم‌ها اشتباه استراتژیکی بود که دولت یازدهم مرتکب شد، ادامه داد: اقدامات ضدایرانی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها پس از برجام نشات گرفته از ضعفی است که دولت یازدهم در برابر سیاست‌های استکباری غربی‌ها اتخاذ کرده و در مقابل آنها محکم نایستاده است.

میرکاظمی با بیان اینکه برداشت 2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا تازه شروع کار است، افزود: هرگاه منتقدان درباره برجام سخنی گفتند رئیس‌جمهور آنها را تندرو و افراطی خواند که امروز نتیجه آن را می‌بینیم.

وی با اعلام اینکه هیچ‌کدام از سیاست‌های بانکی پس از برجام فعال نشده است، گفت: آمریکایی‌ها حتی اجازه سرمایه‌گذاری در ایران را نمی‌دهند چه برسد به اینکه سرمایه‌گذاران را تشویق به این کار کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: حتی در برخی از قراردادهای تجاری که امضا شده بندی وجود دارد اگر اجرای  برجام با مشکلاتی مواجه شد ایران باید به طرف‌های مقابل خسارت پرداخت کند که دولت باید این سیاست‌هایی که درپیش گرفته را اصلاح کند.

میرکاظمی با بیان اینکه واقعیت‌های اقتصادی را نمی‌توان پنهان کرد، ادامه داد: گزارشات دوره‌ای که دولت و وزارت خارجه از نحوه فعالیت‌های پس از برجام در کشور به مجلس و دیوان محاسبات ارائه می‌کند گویای این واقعیت است که اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور اعلام می‌کند پس از برجام صادرات نفت ایران افزایش یافته که این‌گونه نیست، گفت: صادرات نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز نرسیده، حتی در برخی ماه‌ها کاهش فروش نیز داشته‌ایم، حتی اگر مجبور باشیم اسناد محرمانه‌‌ای از گزارشات ماهانه‌ای که دولت به کمیسیون انرژی مجلس  ارائه می‌کند را منتشر می‌کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمارهایی که رئیس‌جمهور از فروش روزانه نفت ارائه می‌کند ناشی از اطلاعات غلطی است که به وی داده می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس