طرح "حرکت" یکی از طرح های اشتغالزایی دولت است که در سفر رئیس جمهور به سمنان رونمایی شد،به زعم وزارت کاری‌ها،طرح حرکت بسته اقتصاد مقاومتی است؛ اگر قرار است اقتصاد مقاومتی درک و محقق شود باید از طریق این رویکرد صورت گیرد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی،رئیس جمهور کشورمان روز گذشته به همراه هیأت دولت راهی استان سمنان شد تا برنامه های توسعه ای اقتصادی زیادی را در این سفر دنبال کند. از آنجایی که اشتغال زایی یکی از برنامه های اصلی دولت‌ها در زمان‌های مختلف بوده است. اکنون نیز بسته اشتغال زایی "حرکت" که به زعم معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار بسته اقتصاد مقاومتی است در این سفر رونمایی شد.

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار  بیان اینکه در سه گروه طرح "حرکت" را دنبال می کنیم گفت: در لایه اول در این طرح به دنبال طرح‌های خرد هستیم. شناسایی رشته فعالیت هایی که اقتصاد منطقه را تشکیل می‌دهند در دستور کار داریم.بومی سازی به جای تخصیص پول، رویکرد دولت یازدهم در بخش اشتغال است.دینامیک کسب و کار هر استان احسا شده است.  در گام دوم رسته فعالیت هایی که در الویت هستند را حمایت می کنیم. یعنی 20 درصد رسته فعالیت هایی که 80 درصد اشتغال هر استان را در پوشش می‌دهند شناسایی کرده ایم. در برخی از استان‌ها از سال گذشته شناسایی را شروع و در برخی استان‌ها اجرا را آغاز کرده ایم.

*تک رقمی شدن نرخ بیکاری با بسته "حرکت"

وی درخصوص «بسته حرکت» گفت: بسته اصلی اقتصاد مقاومتی است؛ تصور می کنیم اگر قرار است اقتصاد مقاومتی درک و محقق شود باید از طریق این رویکرد صورت گیرد.  در این طرح زمینه برای فعالیت بخش خصوصی را فراهم می کنیم.

وی ادامه داد: در راستای دستور رئیس جمهور برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری متعهد هستیم که با استفاده از بسته اشتغال زایی "حرکت " تا پایان دولت یازدهم به این نرخ دست یابیم. رشد اقتصادی همراه با اشتغال و کاهش فقر را محور اصلی بسته اشتغالی دولت است. مهمترین رویکرد در بسته اشتغالی رشد فراگیر و همراه با اشتغال است. از سال گذشته طرح تکاپور را در برخی استان‌ها به عنوان مرحله پایلوت آغاز کرده بودیم و در ادامه در سال 95 بسته "حرکت" را در دستور کار قرار دادیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس