دبیر ستاد انتخابات کشور از ارسال اعتبارنامه ۲۲۱ نماینده منتخب مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی به اداره کل قوانین مجلس و شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش مشرق، دبیر ستاد انتخابات کشور از ارسال اعتبارنامه ۲۲۱ نماینده منتخب مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی به اداره کل قوانین مجلس و شورای نگهبان خبر داد.

پورعلی مطلق گفت: اعتبارنامه 88 نماینده منتخب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز به شورای نگهبان ارسال شد.

وی همچنین با اعلام آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: تبلیغات نامزدها در این مرحله از انتخابات از دقایق ابتدای بامداد فردا دوم اردیبهشت آغاز می شود و تا ساعت 8 صبح روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ادامه دارد.

پورعلی مطلق افزود: در این مرحله از انتخابات حدود 320 هزار نفر از عوامل اجرایی در حدود 15 هزار و 350 شعبه در 55 حوزه انتخابیه فعالیت می کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: شش همایش منطقه ای با حضور ستاد انتخابات استان ها ، بخشداران و فرمانداران به منظور آموزش های لازم برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 124 فرماندار و 185 بخشدار فعالیت دارند تا تکلیف 68 کرسی باقیمانده از مجلس با رقابت 136 نامزد مشخص شود.

پورعلی مطلق گفت: حدود 19 میلیون تعرفه ، صندوق ها و دیگر ملزومات مرتبط با برگزاری مرحله دوم انتخابات دیروز به استان ها ارسال شد.

وی همچنین افزود: نامزدها می توانند نمایندگانشان را برای حضور در شعب اخذ رأی در روز رأی گیری معرفی کنند و به همین منظور طبق قانون باید اسامی آنان را پنج روز قبل از روز انتخابات به هیئت های نظارت شهرستان ها ارائه کنند تا کارت شناسایی برای آنان تا 24 ساعت قبل از رأی گیری صادر شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس