معاون اجتماعي فرمانده نيروي انتظامي از راه اندازي سراي خبرنگاران پليس در آينده اي نزديك خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، سردار بهمن كارگر روز شنبه در نشست راهبرد رسانه اي پليس كه با حضور سردبيران و دبيران اجتماعي مطبوعات و خبرگزاري ها در سراي روزنامه نگاران ايران برگزار شد افزود: اصحاب رسانه مي توانند با حضور در اين سرا، اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنند.

اين مقام مسوول در نيروي انتظامي با بيان اينكه رسانه ها براي پليس يك فرصت محسوب مي شوند گفت: در جلسات نيروي انتظامي به طور مكرر به اين مهم اشاره شده است و رسانه هاي داخلي براي نيروي انتظامي يك فرصت محسوب مي شوند.

سردار كارگر با بيان اينكه ارتباط نيروي انتظامي با رسانه در دهه اخير قابل مقاسيه با دهه هاي گذشته نيست تصريح كرد: اشكال اساسي نيروي انتظامي در ارتباط گيري با رسانه ها اين است كه ارتباط پليس با اصحاب رسانه اقناعي نيست.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه برخي معتقدند ورود به مجموعه پليس مشكل است گفت: اگر اندكي تفاهم و درك يكديگر وجود داشته باشد، تمامي اين مشكلات حل مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه ايران يكي از امن ترين كشورهاي دنياست خاطرنشان كرد: يكي از ابزارهاي ارتقاي احساس امنيت، رسانه ها هستند.

سردار كارگر با تاكيد بر اينكه ارتباط رسانه و نيروي انتظامي، يك ارتباط دو سويه است گفت: رسانه ها و نيروي انتظامي به يكديگر نياز دارند و پليس بايد اين هنر را داشته باشد تا در تمام رسانه ها بويژه مطبوعات حرف هاي خود را بزند.

وي با بيان اينكه رويكرد پليس يك رويكرد اجتماعي است افزود: اين رويكرد در جشنواره فيلم پليس نيز لحاظ شده است و و گاهي اوقات فيلم هايي جايزه كسب كرده اند كه حتي يك صحنه پليسي نيز ندارند اما رويكرد اجتماعي دارند.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي ادامه داد: امروزه در نيروي انتظامي پيشرفت هاي خوبي صورت گرفته است به طوري كه در حال حاضر پنج فصل نامه علمي و پژوهشي و 21 فصلنامه علمي، ترويجي و تخصصي در اين نهاد وجود دارد.

*** وظيفه پليس واكاوي وقايع و حوادث نيست

سردار كارگر در ادامه درباره طرح عفاف و حجاب گفت: درباره اين طرح صحبت زياد است و وقتي 26 دستگاه ذي ربط در اين زمينه كار نكنند و فقط پليس بخواهد كار كند، به طور قطع مشكلاتي نيز وجود خواهد داشت.

وي در ادامه به وقوع حوادثي مانند حادثه كاشمر و خميني شهر اشاره كرد و گفت: اين گونه وقايع بايد توسط كارشناسان مسايل اجتماعي و روان شناسان واكاوي شود و وظيفه پليس نيست كه به واكاوي اينگونه مسايل بپردازد بلكه وظيفه پليس دستگيري متهمان و تحويل آنها به دادگاه است.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي توجه به انتخاب تيتر در رسانه هايي كه پرونده هاي گذشته را باز مي كنند را ياداور شد و گفت:اشاعه فحشا درست نيست .در برخي مواقع پرداختن مطبوعات به زواياي يك پرونده و نام بردن از متهم، امكان زندگي را از خانواده آن متهم مي گيرد.

*** اولويت نيروي انتظامي در طرح عفاف و حجاب برخورد با بدحجابي مانكني است

معاون اجتماعي نيروي انتظامي در ادامه با بيان اينكه طرح عفاف و حجاب امسال با سال هاي ديگر متفاوت است گفت: در طرح امسال فقط نيروهاي زن حق برخورد با خانم ها را دارند.

سردار كارگر افزود: پليس وظيفه دارد در طول سال طرح عفاف و حجاب را اجرا و با باندهاي فحشا و سازمان يافته برخورد كند.

وي با بيان اينكه حجاب فقط منحصر به چادر نيست تصريح كرد: برخورد پليس در طرح عفاف و حجاب با كساني است كه حجاب را به هيچ وجه رعايت نمي كنند و اگر اين برخورد وجود نداشته باشد، هيچ زني در تهران امنيت نخواهد داشت.

وي تاكيد كرد: در اجراي طرح عفاف و حجاب بايد رسانه ها كمك حال نيروي انتظامي باشند و روش هاي پليس را اصلاح كنند.

نشست راهبرد رسانه اي پليس صبح امروز - شنبه - با حضور سردار كارگر معاون اجتماعي فرمانده نيروي انتظامي، پدرام پاك آيين مدير كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از سردبيران و دبيران اجتماعي مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي در محل سراي روزنامه نگاران ايران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    "وي با تاكيد بر اينكه ايران يكي از امن ترين كشورهاي دنياست" وقتی تصور مسئولان عالی انتظامی کشور از سطح امنیت جاری حتی پس از رسانه ای شدن حوادث ناگوار اخیر و زورگیری و سرقت هایی که روزانه و به طور فزاینده اتفاق می افتد جمله بالاست، باید فاتحه نیروی انتظامی را خواند!
  • امید ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    لطفا درمورد سرقتهای روزانه انگلیس با بالای 1.5 ملیون دوربین مدار بسته و سرقتهای فرانسه و المان هم توضیح دهید
  • یدی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    برادر ناشناس توجه بفرمایید ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیاست. اتفاقا دلیلش هم همین حوادث اخیر. چرا که در یک کشور امن وقتی یه چنین حادثه ایی اتفاق میفتد همه جا بلوا میشود که چرا و... واین در یک کشور امن برای مردم عادی نیست. لطفا نگاهی به محله های واشتنگتن بیندازید جایهایی وجود دارد که حتی پلیس جرات رفتن به انجا ندارد. این واشنگتن است .مهد ازادی و..... حالا ما امنینیم یا اونا؟پاسخش یه سرچ کوچولو توی اینترنته اگه زبان انگلیسیتون خوبه البته
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اولويت برخوردبامتجاوزان به نواميس مردم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس