کد خبر 560138
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

وزارت خزانه داری آمریکا حجم دارایی های عربستان در خاک این کشور را در پی تهدید ریاض برای خارج کردن آن در صورت مطرح شدن نام این کشور در پرونده حادثه 11 سپتامبر منتشر کرد.

به گزارش مشرق، شبکه سی ان ان گزارش داد: بنابر گزارش سالانه وزارت خزانه داری آمریکا که در بازه زمانی سال 2015 تا 2016 منتشر شده حجم دارایی های عربستان در این کشور به رقم 612 میلیارد و 371 میلیون دلار می رسد.

همچنین بنابر گزارش وزارت خزانه داری آمریکا میزان نقدینگی عربستان در این کشور نیز 285 میلیارد و 238 میلیون دلار است که در کنار آنها اسنادی مبنی بر وام هایی به مقدار 264 میلیارد و 768 میلیون دلار و 62 میلیارد و 370 میلیون دلار وجود دارد.

سی ان ان افزود که پس از تهدید وزیر خارجه عربستان برای خروج دارایی های این کشور از آمریکا این پرسش مطرح شده بود که میزان دارایی های سعودی در خاک آمریکا چه مقدار است.

این شبکه همچنین از اقدام اخیر شرکت آرامکو سعودی در خرید شرکت های نفتی در ایالت تگزاس آمریکا خبر داد.

عربستان سعودی تهدید کرد که در صورت مطرح شدن نام این کشور در پرونده حادثه 11 سپتامبر، 750 میلیارد دلار سرمایه خود را از بانکهای این کشور خارج خواهد کرد.

در پی این اقدام ریاض روزنامه نیویورکی "دیلی نیوز" با انتشار عکسی از ملک سلمان در صفحه اول خود به همراه برجهای دوقلو و تیتر "تفاله های سعودی" به این موضوع پرداخت.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" اعلام کرد که مقامات سعودی، دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرده اند که دارایی های خود به ارزش 750 میلیارد دلار را از این کشور خارج می کنند.

این روزنامه نوشت چنانچه کنگره طرح شکایت از دولت عربستان به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا را تصویب کند، این کشور دارایی های خود را از امریکا خارج خواهد کرد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در سفری به واشنگتن در مارس گذشته، با طرح این تهدید، تأکید کرده بود که عربستان به محض اینکه احساس کند اموال و دارایی هایش از سوی دادگاههای امریکا در معرض خطر بلوکه شدن قرار گرفته است، آنها را -که حدود 750 میلیارد دلار است- از آمریکا خارج خواهد کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    خسارت های جانی ومالی که یمن زده شاید بیشتر از آن باشد مرگ بر آل سقوط
  • ایرانی ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    امیدوارم روزی این ثروت بزرگ به دست مسلمانان استعمار ستیز بیفتد . مرگ بر آل سقوط دست نشانده صهیونیستهای غاصب که خون مسلمانان واقعی و شیعیان را در شیشه کرده اند .
  • دبیر ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    پس بهانه به دست آریکای ها افتاد بابت خسارت....۶۰۰ میلیلرد گود بای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس