کد خبر 559997
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

صدر اعظم آلمان در واکنش به مواضع اخیر حزب ضد یوروی آلمان مبنی بر اینکه اسلام با قانون اساسی آلمان سازگار نیست، این مذهب را بدون شک متعلق به آلمان دانسته و تاکید کرد: اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان بر اساس قانون اساسی ما عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اظهارات اخیر حزب ضد یوروی "جایگزینی برای آلمان" مبنی بر اینکه اسلام و قانون اساسی آلمان با هم سازگاری ندارد را رد کرده و گفت: ما در آلمان بر اساس قانون اساسی، آزادی تضمین شده برای عبادات مذهبی داریم و این مسئله همچنین برای مسلمانان در کشور ما معتبر است.

وی که امروز بعد از یک دیدار با رئیس جمهور اندونزی در برلین سخن می گفت همچنین تصریح کرد که تجربه نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان اینجا در چارچوب قانون اساسی عمل می کنند. اگر این طور نباشد سازمان های امنیتی در این باره تصمیم گیری می کنند. اما معمولا و اکثریت قریب به اتفاق آن ها دقیقا منطبق با آنچه در قانون اساسی ما درج شده است عمل می کنند.

"استفان زایبرت" سخنگوی دولت نیز با اشاره به ماده 4 قانون اساسی، بر آزادی عقیده، مذهب و اعتقادات ایدئولوژیک و آزادی برای انجام عبادات مذهبی در آلمان تاکید کرده و آن را معتبر دانست.

وی از تاکید مرکل بر جایگاه ویژه اسلام در آلمان سخن گفته و اظهار داشت که صدر اعظم بارها تاکید کرده است که اسلام بدون شک به آلمان تعلق دارد.

اخیرا دو تن از مقامات بلند پایه حزب ضد یوروی آلمان اسلام را ایدئولوژیی معرفی کرده اند که با قانون اساسی سازگاری ندارد. آن ها اعلام کردند که یک سیاست آشکار انتقادی نسبت به اسلام را در نقطه مرکزی برنامه های حزب خود قرار می دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس