کد خبر 558784
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

در آبان ماه ۱۳۹۴ بر اساس محاسبات صورت گرفته از روی سرور مرکزی تلگرام تعداد کاربران ایرانی ۲۳ میلیون شمارش شد. اما امروز بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی روی تلگرام داریم!

 به گزارش مشرق، در آن زمان تأیید شد که از ۶۲ میلیون کاربر فعال تلگرام بیش از ۳۸ درصد مربوط به کاربران ایرانی است که با یک محاسبه سرانگشتی به رقم ۲۳ میلیون رسیدیم.
 
اما امروز با تأیید خبر افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام به ۱۰۰ میلیون از سوی مدیران تلگرام و تأیید هفته گذشته دوروف مبنی بر حضور ۲۰ میلیون کاربر فعال ایرانی، ما را بر آن داشت تا سری به آمار رسمی بر اساس تعداد مراجعات به سرورهای تلگرام زده تا آمار جدید به دست آید که درنهایت تعجب مشاهده شد بیش از ۴۵٫۸ درصد از ترافیک کاربران تلگرام روی سرور اصلی تلگرام یعنی آی پی شماره ۱۴۹٫۱۵۴٫۱۶۷٫۹۹ ایرانی هستند.
 
چرا رقم دقیق کاربران ایرانی اعلام نمی‌شود؟ +سند

سرور تلگرام دات اورگ که سرور اصلی محسوب می‌شود در ایران در رده هفدهمین سایت برتر قرارگرفته که در مقایسه با رقم ۶۰۰۰ سال گذشته رتبه جدید برای خود رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.
چرا رقم دقیق کاربران ایرانی اعلام نمی‌شود؟ +سند
از سوی دیگر دیده‌شده است که برخی به‌اشتباه سرور Telegram.me را سرور اصلی تلگرام فرض کرده و تعداد کاربران ایرانی را بیش از ۶۰ الی ۷۰ میلیون عنوان کرده‌اند که این رقم کاملاً اشتباه است چراکه اگر فرض آن‌ها پذیرفته شود به دلیل اینکه ۸۱٫۱ درصد از ترافیک آن مربوط به ایرانی‌هاست. بنابراین باید امروز بیش از ۸۱ میلیون از ۱۰۰ میلیون کاربر تلگرام، ایرانی باشند!! و با توجه به جمعیت کل کشور (با همه موبایل به دستان و نوزادان و …) این رقم غیرمنطقی است.
چرا رقم دقیق کاربران ایرانی اعلام نمی‌شود؟ +سند
گفتنی است سرور telegram.me مربوط به ترافیک کانال‌های تلگرام است که از ژوئن سال گذشته فعال‌شده و جدول زیر این موضوع را ثابت می‌کند که کاربران ایرانی ۸۱ درصد از ترافیک کانال‌ها را در اختیار خود دارد و در الکسا نیز شانزدهم ایران است.{و نه ترافیک کل اپلیکیشن تلگرام}
چرا رقم دقیق کاربران ایرانی اعلام نمی‌شود؟ +سند
از سوی دیگر سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا دوروف مدیر تلگرام تعداد کاربران ایرانی را ۲۰ میلیون اعلام کرده و رقم واقعی آن را نمی‌گوید؟ در پاسخ باید گفت یا رقم ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه وی اشتباه است یا وی به دلایل تجاری از گفتن رقم واقعی کاربران ایرانی طفره می‌رود.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    به هر حال
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    2 0
    آخه نابغه از روی ترافیک میشه تعداد کاربران رو بدست آورد.؟؟؟ من ممکنه یک کاربر باشم ولی اندازه ده تا کاربر عادی ترافیک ایجاد کنم چون مثلا ادمین هستم یا هر چی. بهر حال ترافیک و تعداد کاربر دو مقوله کاملا مجزاست. هرچند میتوان میزان رشد تعداد کاربران رو به نوعی رصد کرد ولی تعداد دقیقشان را خیر.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 0
    یک کاربر ممکنه با ده ها IP مختلف در طول یک ماه به این سرور وصل بشه. البته بعضی از IP ها تکراری می شه ولی همان 20 میلیون هم اغراق هست.
  • اقا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 1
    ایرانی بیکار جماعت زیاده از هرکی بپرسی یکی نیست بگه تلگرام ندارم یکم از کشورهای پیشرفته یادبگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس