گزارشگر شبکه NOVA TV کرواسی گفت: من ال‌کلاسیکو را هم از نزدیک دیده‌ام اما جوی که در دربی تهران وجود داشت قوی‌تر از جو حاکم در نیوکمپ بود.

به گزارش مشرق، گروه مستندسازی از شبکه NOVA TV کرواسی حدود 5 روز در تهران حضور داشتند تا علاوه بر تهیه گزارش از تمرینات پرسپولیس و صحبت با کروات‌های شاغل در ایران مستندی هم از هشتادو دومین دربی پایتخت تهیه کنند. این گروه مستندساز با دعوت برانکو ایوانکوویچ به تهران آمدند و پس از انجام کارهایی که در برنامه داشتند بامداد امروز تهران را به مقصد کرواسی ترک کردند.

در همین رابطه ساشا لوگونییچ گزارشگر این شبکه تلویزیونی صحبت‌هایی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

چه شد که برای پوشش دربی 82 تصمیم گرفتید به تهران بیایید؟
علت اصلی حضور ما در تهران دربی بزرگ کشور شما بود. چرا که از آن تعریف زیادی شنیده بودیم. از طرفی هم برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس است که از معروف‌ترین و کارنامه‌دارترین مربیان کرواسی به حساب می‌آید. به همین دلیل علاقمند شدیم به تهران بیاییم تا این بازی بزرگ را از نزدیک ببینیم. البته قبل از اینکه بیاییم همه از شرایط ناامن تهران حرف می‌زدند و از ما می‌خواستند این سفر را لغو کنیم اما ما خواستیم به تهران بیاییم تا خودمان از نزدیک شرایط را ببینیم.

با توجه به مواردی که از تهران شنیدید و حالا که خودتان شرایط را از نزدیک دیدید،‌ نظرتان در خصوص ایران و به خصوص تهران چیست؟
خیلی عالی. به نظرم تصاویری که ما به کرواسی می‌بریم با تصاویر که در بیشتر شبکه‌های اروپایی در تلویزیون نشان داده می‌شود،‌کاملا متفاوت است. قبل از اینکه به ایران بیاییم و زمانی که می‌خواستیم سوار هواپیما شویم از ما پرسیدند آیا عقل‌تان سرجایش است که می‌خواهید به ایران بروید؟ ما با خنده به آنها پاسخ ندادیم اما الان پاسخ خوبی برای آنها خواهیم داشت. تصویری کاملا غلط از ایران در ذهن مردم اروپاست اما باید بگویم من در این چند روز مردم تهران را مردمی شاد و میهمان‌پذیر دیدم و محیط تهران هم کاملا امن است. قطعا تصاویری که ما به کرواسی می‌بریم می‌تواند به شناخت مردم اروپا و ایران کمک کند.

صحبت‌های گزارشگر شبکه NOVA TV کرواسی پس از حضور در دربی

در مدتی که تهران بودید آیا با کروات‌های دیگری هم گفت‌وگو کردید؟

عرفان اسماعیلاگیچ اسطوره هندبال کرواسی است که در تیم ملی ایران فعالیت می‌کند اما زمانی که ما در تهران بودیم آنها برای مسابقات مقدماتی المپیک خارج از ایران بودند و بعد از مسابقات هم اسماعیلاگیچ به تهران نیامد و مستقیم به کرواسی رفت تا استراحت کند البته 2 تنیسور هم در تهران حضور دارند که اهل کرواسی هستند و چند ماهی است که در کشور شما فعالیت می‌کنند. با آنها درباره تهران مصاحبه کردیم و این 2 نفر هم از شرایط حاکم بر پایتخت ایران راضی بودند و ابراز امیدواری می‌کردند که باز هم بتوانند در ایران باقی بمانند. البته ما مطلع بودیم که کروات‌های زیادی به ایران آمده است و فکر می‌کنم با توجه به اتفاقاتی که اخیرا افتاده و درهای ایران به سمت دنیا باز شده باز هم شاهد حضور کروات‌های بیشتری در تهران باشیم.

دربی 82 را از نزدیک دیدید. نظرتان در خصوص این بازی چیست؟
واقعا بازی باشکوهی بود. من چند سال قبل این فرصت را داشتم که برای کار خبری به نیوکمپ رفته و ال‌کلاسیکو را از نزدیک ببینم. با اینکه آن بازی بزرگترین بازی باشگاهی دنیاست اما اعتراف می‌کنم که تعداد زیاد هواداران در ورزشگاه آزادی و جوی که وجود داشت حتی از جو نیوکمپ در ال‌کلاسیکو هم قوی‌تر بود. من متوجه شدم استقلال و پرسپولیس برای مردم ایران تنها باشگاه عادی نیستند بلکه این دو باشگاه برای هوادارانشان یک نوع شیوه زندگی هستند.

با شروع دربی خود شما دوست داشتید استقلال برنده باشد یا پرسپولیس؟
ما به دعوت برانکو به تهران آمدیم و برای پرسپولیس کار می‌کردیم و طبعا دوست داشتیم این تیم در دربی برنده شده و قهرمان شود. ما به کار برانکو اعتقاد داریم و نتایج عالی تا به حال کسب کرده است. در صورتی که برانکو با پرسپولیس قهرمان ایران شود این مسئله برای کروات‌های دیگر هم عالی خواهد شد. برانکو مربی‌ای است که مقام‌های زیادی به دست آورده و از این بابت او یک استثناست.

در این چند روز که در کنار پرسپولیس بودید شرایط این تیم را چطور دیدید؟
این تیم یک تیم با تاکتیک و شرایط خوب سازماندهی شده است و ثمره کارش را تا اینجا دیده‌اید. چیزی که مهم است این است که پرسپولیس پتانسیل بالایی دارد و این تیم با کیفیت فوتبال بازی می‌کند. اتحاد درون این تیم بسیار زیاد است و نتیجه آن را هم تا اینجا دیده‌اید.

به نظر شما پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ شود؟
هنوز 4 هفته تا پایان لیگ ایران باقی مانده اما الان همه چیز در اختیار خود پرسپولیس است. آنها عالی تمرین می‌کنند و شیوه بازی خوبی هم دارند به طوری که در دربی دیدید چقدر نسبت به استقلال مسلط‌تر بودند. با این شرایط من مطمئنم پرسپولیس قهرمان می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس