کد خبر 557451
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

سازمان فضایی ناسا دوره آزمایشی اولین پیشرانه پروتونی با قابلیت تامین نیروی پیشران سفینه تا مرز منظومه شمسی را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، میل آنلاین نوشت: پیشرانه پروتونی ناسا از 10 یا 20 سیم آلومینیوم با بار الکتریکی و با قطر یک میلیمتر و طول حداکثر 20 کیلومتر تشکیل شده است که در مجموع با دفع پروتون‌های موجود در بادهای خورشیدی نیروی پیشران سفینه را تامین می‌کند.

دانشمندان ناسا معتقدند که به کمک موتور پروتونی می‌توان تا 10 سال به لبه‌ منظومه شمسی دست‌ یافت. شایان ذکر است که کاوشگر وایوجر این مسافت را در 35 سال طی کرد.

موتور پروتونی ناسا به طور خلاصه فناوری Herts یا پیشرانه پرسرعت هیلیپوز الکترواستایک نامیده می‌شود که با چرخش سیم‌های آلومینیومی در حین حرکت نیروی پیشران قابل توجهی تولید می‌کند.

پروفسور بروس ویگمان، مهندس و طراح موتور پروتونی ناسا عنوان کرد: خورشید با تولید بادهای قدرتمند با سرعت 400 تا 700 کیلومتر در ثانیه، منبع مناسبی برای تولید انرژی پیشران بدون مصرف انرژی است. در واقع موتور پروتونی با دفع پروتون‌های موجود در بادهای خورشیدی نیروی پیشران سفینه را تامین می‌کند.

وی در ادامه افزود: مراحل اولیه آزمایش موتور پروتونی ناسا آغاز شده که طبق محاسبات انجام شده این دوره حداقل دو سال طول خواهد کشید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 1
    وجدانی نفهمیدم خیلی پیچیده بود کاشکی یه خورده ساده ترش میکردید
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    یعنی سفر به مریخ به جای چند سال میشه ۲ -۳ ماه.
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    یعنی از هیدرازین استفاده نمیشه؟
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    یه چیزی مثل بادبان که انرژی باد را مهار میکنه اول تصور کنید. حالا یه دسته سیم که انرژی الکترومغناطیس و ذرات باردار را به تله میندازه و در کنشهای اتمی پروتون و ضد پروتون را به انرژی و نهایتا نیروی عکس العمل تبدیل میکنه. یادمه دکتر چرمهینی سال ۷۳ توی ناسا روی موتورهای پروتونی سفر به مریخ کار میکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس