کد خبر 557399
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

سیل طی 24 ساعت گذشته بخش‌هایی از استان ایلام را در بر گرفته و سبب خسارت‌های مختلفی به راه‌ها و ... شده است.

به گزارش مشرق، در واپسین روزهای فروردین ماه آسمان استان ایلام بارانی شد و مردم بار دیگر جاری شدن سیل و باران شدید به همراه تگرگ در برخی از مناطق را شاهد بودند.

سیل ایلام و جزئیات حوادث آن + عکس

این تغییر وضعیت جوی این بار در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله شهرستان دمرزی و گرمسیری رخ داد و با سیلابی شدن مسیرها و معابر و رودخانه‌ها بخشی از تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی هم خسارت دید.

در پی این بارش‌ها همچنین یک زن و یک مرد در منطقه میمک و کمربندی شهر دهلران ناپدید شدند و جستجو برای پیدا کردن آنها از عصر دیروز تاکنون ادامه دارد و بر اساس اعلام مسئولان جمعیت هلال احمر فرایند جستجوی این افراد وارد مراحل جدیدتر و استفاده از تجهیزات مدرنی شده است.

بارش‌های شدید بهاری علاوه بر طراوت و شادابی استان اسلام خساراتی هم به مزارع کشاورزی و تاسیسات زیربنایی از جمله محورهای ارتباطی استان ایلام در شمال و جنوب وارد کرده است.

بارش شدید باران که از عصر دیروز در مناطق مختلف استان شروع شد سبب آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر و جاری شدن سیلاب‌ها و در پی آن تخریب جاده‌ها و راه‌های عشایری و روستایی استان ایلام شده است.

بر اثر شدت بارش‌های 24 ساعت گذشته در شهرستان گرمسیری دهلران نیز خساراتی به مزارع کشاورزی و راه‌های ارتباطی این منطقه از استان ایلام وارد شده است. همچنین سیلابی شدن مسیرها و معابر شهرستان دهلران و وقوع سیل در این شهرستان سبب گرفتار شدن 10 نفر از عشایر منطقه خربزان شد که عملیات نجات و استقرار آنها در مکان‌های امن ادامه دارد.

سیل ایلام و جزئیات حوادث آن + عکس

به علت ریزش کوه، محور ارتباطی آبدانان به اندیمشک مسدود و این حادثه باعث توقف تردد خودروها شد. بارش شدید باران سبب ریزش کوه و مسدود شدن جاده ارتباطی شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر شده بود که تلاش نیروهای مرتبط با موضوع باعث رفع انسداد شده است.

از شهرستان سیروان هم خبر می‌رسد که بارش‌های سیل آسای دیروز و دیشب سبب طغیان رودخانه سیمره و کشیده شدن آب عقبه سد سیمره به باغات در زمین‌های کشاورزی منطقه عرب رودبار شده است.

هم اکنون تعداد زیادی از درختان مستمر انار و زمین‌های کشت چغندر در این منطقه به زیر آب رفتند.

در صالح‌آباد و شهرستان مهران هم بارش باران و تگرگ چهره این شهر گرمسیری را سفیدپوش و به زمین‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

برخی از راه‌های ارتباطی شهرستان ملکشاهی از جمله پل ورکبود بر اثر سیل تخریب شدند.

برخلاف پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و تکرار بارش‌های سیل‌آسا و خبرساز آبان ماه پارسال شهروندان ایلامی دیشب را به آرامی سپری کردند و خبری از سیل در این شهر نبود.

هم‌اکنون هوای اغلب مناطق استان به ویژه شهر ایلام صاف است و در کنار برخی مشکلات، بارش‌ها هوا و طبیعت دل‌انگیزی را برای مردم استان چهار فصل ایلام به ارمغان آورده است.

سیل ایلام و جزئیات حوادث آن + عکس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در پی بارش‌های 24 ساعت گذشته یک زن 21 ساله در منطقه میمک ایلام و یک راننده تریلی در شهرستان دهلران ناپدید شدند و جستجو برای پیدا کردن آنها از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر ادامه دارد.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در پی جاری شدن سیل و طغیان رودخانه سیمره 3 زنبوردار در بخش هلیلان شهرستان چرداول عصر دیروز گرفتار شدند که امروز از طریق یک فروند بالگرد اعزامی از سوی کرمانشاه نجات یافتند.

وی ادامه داد: امکان خطر برای نجات این افراد بسیار بالا بود بنابراین از همان اواخر دیشب و اوایل بامداد و با عوامل جمعیت هلال احمر کشور از طریق مدیریت بحران هماهنگی لازم به عمل آمد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس