عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افرادی که اصرار دارند فضای دانشگاه را امنیتی کنند از این موضوع دست بردارند زیرا فرهنگی شدن فضای دانشگاه به نفع همه است.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف صبح امروز در حاشیه کنگره ملی آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرس گفت: سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص امکان صحبت کردن دانشجویان در فضای دانشگاه، سیاست ها و جهت گیری های رهبری است و بر این اساس باید کرسی های آزاداندیشی به درستی اجرایی شوند.

وی عنوان کرد: باید اجازه داده شود افراد در فضای آکادمیک و علمی نظرات و عقاید خود را مطرح کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: فضای دانشگاهها باید فضای فرهنگی شود و دوستانی که اصرار دارند فضای دانشگاه را امنیتی کنند باید از این موضوع دست بردارند و مطمئن باشند فرهنگی شدن فضای دانشگاه به نفع کشور و نظام است.

وی در خصوص بازنگری رشته های علوم انسانی نیز افزود: شورای تحول باید جدی تر کار خود را دنبال کند و فعالیت این شورا تنها تغییر سرفصل های دروس دانشگاهی نباشد.

عارف خاطرنشان کرد: فعالیت کشور باید با اتکا به نیروهای برجسته رشته های علوم انسانی باشد و با توجه به اینکه به این امر توجه جدی نشده اکنون اداره امور کشور در دست دیگر متخصصین سایر رشته ها است.

وی در خصوص شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز تصریح کرد: این شورا از ابتدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تاسیس شده بود و بعد از انتخابات مجلس عملکرد این شورا باید جمع بندی شود و برای آینده فعالیت آن تصمیم گیری صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: قاعدتا اصلاحاتی روی ترکیب این شورا انجام خواهد شد اما در مجموع ماموریت این شورا انتخابات بود و بعد از جمع بندی برای ادامه کار و یا عدم ادامه کار این شورا تصمیم گیری خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس