کد خبر 556990
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

رسانه های روسی از دستگیری دو تبعه روسیه مظنون به جاسوسی در تركیه توسط ماموران امنیتی آن كشور(تركیه) خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیاسگودنیا و بخش اخبار انلاین روزنامه ایزوستیا امروز (چهارشنبه) نوشتند: یوری آنیسیموف و آلكساندر اسمیرنف دو تبعه روس مظنون به جاسوسی در تركیه شده و توسط ماموران اطلاعاتی آن كشور دستگیر شده اند.

این رسانه ها به نقل از یك مقاله روزنامه تركی ملیت خاطرنشان كردند: ماموران امنیتی تركیه، دو تبعه روس را در یكسری اقدامات ضدجاسوسی در استانبول دستگیر كردند.

یوری آنیسیموف و آلكساندر اسمیرنف همچنین از طرف تركیه متهم به قتل فردی به نام عبدالوحید عادل گریف از پناهندگان چچنی مقیم تركیه شده اند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، عادل گریف از افراط گرایان چچنی بود كه از سال 2008 در تركیه زندگی می كرد و مدتی نیز قبل از قتل در سوریه در صفوف تروریست ها جنگیده بود.

گفته می شود این فرد همچنین از مسئولان سایت اینترنتی قفقاز سنتر رسانه متعلق به افراط گرایان چچنی بود كه با گروه های سلفی به ویژه گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده و در روسیه فیلتر شده است.

اندره پادیلشف سركنسول روسیه در استانبول در گفت و گو با خبرگزاری روسیا سگودنیا با تایید دستگیری دو تبعه روس گفت: این افراد اتهامات مقام های اطلاعاتی تركیه را رد می كنند.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، از دو تبعه دستگیر شده روس در تركیه مدارك هویت جعلی كشف شده است كه با استفاده از این مدارك به تركیه سفر كرده اند.

روابط روسیه و تركیه از ماه نوامبر سال 2015 به دنبال سرنگونی یك فروند هواپیمای روسی توسط هواپیمای تركیه در حریم هوایی سوریه تیره شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس