کد خبر 556529
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات اصلاح‌طلبان و لاریجانی هر کدام فراکسیون‌های مستقل خود را تشکیل می‌دهند و تکلیف رئیس مجلس دهم مشخص نیست.

به گزارش مشرق، كيهان در ستون اخبار وي‍ژه خود نوشت:

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات اصلاح‌طلبان و لاریجانی هر کدام فراکسیون‌های مستقل خود را تشکیل می‌دهند و تکلیف رئیس مجلس دهم مشخص نیست.
محمد میرلوحی از اعضای حزب منحله مشارکت به آرمان گفته است: فراکسیون امیدتا نیمه اردیبهشت تشکیل می‌شود و لاریجانی نیز فراکسیون رهروان را تشکیل خواهد داد.
در حالی که رسانه‌های اصلاح‌طلب بانی معرفی عارف برای ریاست مجلس و کنار زدن لاریجانی در چند هفته اخیر بوده‌اند، میرلوحی مدعی شد «جریان مقابل تقابل عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس را دامن می‌زند تا به اختلاف میان دو جریان اصلاح‌طلبان و اعتدال دامن بزند».
وی در عین حال گفته است: مسیر لیست امید پیام انتخابات هفت اسفند است که با اقبال به لیست امید با سرلیستی آقای عارف مطرح شد. فراکسیون امید تا نیمه اردیبهشت تشکیل می‌شود... موضوعی که در حال حاضر وجود دارد این است که جدای از نیروهای مستقل دیگر نیروهایی که خارج از لیست امید به مجلس جدید راه یافته‌اند هنوز تکلیف‌شان مشخص نیست. اینکه آنها به چه تعداد فراکسیون و باچه وزنی تقسیم می‌شوند هم موضوع مورد توجهی است؛ در حال حاضر موضوع تشکیل یا عدم تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و همچنین موضوع اینکه آیا فراکسیون اصولگرایان مرز و محدوده‌شان به جبهه پایداری ختم می‌شود یا می‌توانند همه را دربرگیرند از جمله مواردی است که مطرح است و در جریان امور پیش‌رو تأثیرگذار است.
وی درباره تشکیل فراکسیون از سوی علی مطهری هم گفته است: در حال حاضر نمی‌شود در این ارتباط برآورد دقیقی داشت. آقای مطهری در جریان انتخابات یک لیستی به نام صدای ملت دادند که البته نتایج این لیست را در انتخابات دیدیم و پس از آن برآیند نظرات ایشان این بود که احترامشان را به لیست امید و عقبه و پشتیبانی که این لیست برایشان داشته ابراز کردند. باتوجه به اینکه لیست امید در تهران یکجا رأی آورده است اما اینکه آیا همه این 30 نفر منتخب تهران یکجا عمل خواهند کردیا به صورت دیگری باشد و مجلس آینده دو، سه یا چهار فراکسیونی باشد از جمله بحث‌هایی است که در حال حاضر مطرح است.
میرلوحی گفت: به نظر می‌رسد آقای لاریجانی فراکسیون رهروان را تشکیل خواهد داد و در چنین شرایطی موضوع چندان روشنی نیست که مطهری هم فراکسیون تشکیل بدهد.
در همین حال حسن زمانی مشاور رئیس مجلس، از دیدار 200 تن از منتخبان مجلس دهم با لاریجانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون دیدارهای نوروزی رئیس مجلس با منتخبان مجلس دهم به طور مستمر و روزانه ادامه دارد و آنها با رئیس مجلس دیدارهایی داشته‌اند که این دیدارها ادامه دارد.
وی افزود: از مجموع 221 منتخب مجلس دهم تاکنون 200 تن از آنها با رئیس مجلس در قالب دیدارهای نوروزی ملاقات داشته‌اند که قرار است این ملاقات‌ها ادامه پیدا کند. در این دیدارها پیرامون نحوه اداره مجلس، ترکیب فراکسیون‌های مجلس دهم و نیز هیئت رئیسه پارلمان آینده بحث و تبادل نظر می‌شود.
چندی پیش 136 تن از منتخبان مجلس دهم با علی لاریجانی دیدار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس