پس از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و همگروه شدن ایران با کره‌جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه کارشناسان فوتبال درمورد قرعه ایران صحبت‌هایی انجام دادند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

به گزارش مشرق، در گزارش زیر صحبت‌های چند کارشناس مطرح فوتبال ایران درمورد قرعه ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را می توانید بخوانید:
 
محصص: کار ایران برای صعود آسان نیست
مرتضی محصص، رئیس کمیته توسعه و فنی فوتبال گفت: بازی با کره جنوبی و ازبکستان با توجه به تجربه ای که در بازی های جام جهانی 2014 برزیل داشته ایم، بسیار سخت است. بدون شک در گروه ساده ای قرار نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: دو تیم ازبکستان و کره جنوبی، هر دو از نظر توان فیزیکی در سطح بالایی هستند. ضمن اینکه از نظر تاکتیکی شناخت بسیار خوبی از تیم ایران دارند. همچنین اطلاعات بسیار خوبی از نحوه بازی ما و تفکرات کی روش دارند. قطر نیز حریف سختی است البته ترجیح من بازی با قطر بود تا عربستان. تیم چین و سوریه نیز حریف دست و پا بسته ای برای ما نبوده و در مجموع در گروه راحتی قرار نداریم.

رئیس کمیته توسعه و فنی فوتبال خاطرنشان کرد: تیم ملی احتیاج به بازی با حریفانی از آمریکای جنوبی و اروپایی دارد تا بتواند از گروه خود صعود کند. صعود غیر ممکن نیست اما باید تدارکات خوب و بسیار قوی در کنار برنامه ریزی مدون داشته باشیم. ما امیدوار به صعود هستیم اما همانطور که در بالا اشاره کردم کارمان بسیار سخت است. هر چقدر دیدارهای تدارکاتی از تیم های امریکای جنوبی و اروپایی داشته باشیم؛ به نفعمان خواهد بود.

محصص در پایان گفت: بدون شک فدراسیون فوتبال همچون گذشته حمایت های خود را از تیم ملی به کار خواهد گرفت و امیدوار هستم با برنامه ریزی که کی روش برای بازی های ایران مقابل حریفان سختش در پیش می گیرد، فوتبال ایران همانند گذشته از گروه خود صعود کرده و در جام جهانی شاهد موفقیت این تیم باشیم.

چراغپور: کی‌روش فرمولی برای بردن تیم‌ملی ابداع کرده است
جلال چراغپور در خصوص هم گروهی ایران با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی، چین،‌قطر و سوریه در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه اظهار داشت: ما در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم اگر بخواهیم نگاهی گذرا به این گروه داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که از لحاظ امتیازبندی کره جنوبی در رده اول قرار می‌گیرد البته شاید برخی‌ها بگویند که ایران از کره جنوبی هم بالاتر است اما باید قبول کنیم که کلاس بازی کره جنوبی نسبت به ما بالاتر است.

وی ادامه داد: ایران در این گروه در رده دوم قرار می‌گیرد و تیم‌های چین، ازبکستان و قطر از لحاظ کلاس بازی در رده بعدی قرار می گیرند و تیم سوریه هم به تنهایی در جایگاه آخر قرار خواهد گرفت. این رده بندی از لحاظ سطح کیفیت فوتبالی است که تیم ها ارائه می‌دهند. همچنین اگر به سابقه بازی تیم‌ها بخواهیم بپردازیم به این جمع بندی خواهیم رسید.

کارشناس فوتبال یادآور شد: به طور معمول ما روی کاغذ یا باید اول شویم و یا دوم و به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنیم زیرا تیم‌های چین، ازبکستان، سوریه و قطر در اندازه‌های پایین تر از ما قرار دارند. اما اگر ما لغزش داشته باشیم در رده سوم قرار بگیریم کار بسیار سختی را در ادامه راه برای صعود به جام جهانی خواهیم داشت.

چراغپور یادآور شد: در صورتی که ما سوم گروهمان شویم باید با تیم سوم گروه دوم بازی کنیم که در آنجا کار بسیار سختی خواهیم داشت چرا که هم از لحاظ روحی و روانی شرایطمان دشوار خواهد بود و هم تیم های گروه دوم دشوارتر هستند و در یک دام خواهیم افتاد.

وی در خصوص ماندن کی‌روش تاکید کرد: کی‌روش نشان داده از لحاظ فنی فرمولی برای بردن تیم ملی فوتبال ایران ابداع کرده است. به هر حال نباید این موضوع را نادیده بگیریم. همچنین این مسئله هم وجود دارد که او از ابتدا پشت فرمان نشسته و طبیعتا بهتر می‌تواند از گردنه سخت بازی‌ها عبور کند. با این تفاسیر شانس مان برای صعود به جام جهانی با کی‌روش بیشتر است اگر بخواهیم جایگزینی را هم برای کی‌روش انتخاب کنیم باید شخصی را بیاوریم که با روش‌های روز دنیا آشنا باشد تا بتواند تیم ملی را در ادامه راه هدایت کند.

کارشناس فوتبال در خصوص عدم هم گروهی با عربستان یادآور شد: نباید به این مسئله دیگر بپردازیم چرا که موردی به وجود آمده و دیگر به تاریخ پیوست. هم اکنون ما برای صعود به جام جهانی 2018 تلاش می‌کنیم و با عربستان هم همگروه نیستیم حالا تا 4 سال دیگر ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. باید فقط هم اکنون به فکر صعود به جام جهانی باشیم.

ذوالفقارنسب: ایران در گروه خوبی قرار گرفت
بیژن ذوالفقارنسب در مورد گروه ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه گفت: به نظر من در گروه بسیار خوبی قرار داریم. گروه دیگر از تیم‌های قدرتمندتری برخوردار است هرچند بازی‌ها در این مرحله ساده نیست و هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت و هیچ تیمی هم خود را از پیش صعود کرده نمی‌تواند بداند.

وی ادامه داد: با شناختی که من از حریفان دارم من هم گروهی با کره جنوبی را به همگروهی با ژاپن ترجیح می‌دهم. چون ژاپن بسیار با برنامه‌تر و با حوصله‌تر فوتبال بازی می‌کند و بازیکنان شاخص تری نسبت به کره جنوبی دارد.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: بین عربستان و ازبکستان هم من ازبکستان را ترجیح می‌دهم زیرا عربستان می‌توانست برایمان مشکل ساز شود. ضمن اینکه امکان داشت در کشور سوم میزبان این حریف باشیم. بنابراین شانس زیادی برای صعود مستقیم به جام جهانی 2018 روسیه داریم بخصوص اینکه با برخی از تیم‌های این گروه از جمله ازبکستان، کره جنوبی و قطر هم گروه بوده‌ایم و در دوره گذشته این تیم ها را شکست داده‌ایم.

مهاجرانی: شانس ایران برای صعود با سایر تیم‌ها برابر است
حشمت مهاجرانی در مورد گروه‌بندی ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه گفت: ما با دو تیم از غرب آسیا یعنی سوریه و قطر هم‌گروه شده‌ایم. همیشه نسبت به این دو تیم برتری تاریخی داشته‌ایم اما باز هم نمی‌توان گفت که این دو تیم حریفان آسانی هستند. از شرق آسیا هم با چین، کره جنوبی و ازبکستان هم‌گروه هستیم. که این تیم‌ها مشکل‌تر از دو تیم دیگر هستند در مجموع باید گفت ما در گروه آسانی قرار نداریم و هر دو گروه در یک سطح هستند.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در مورد شانس صعود ایران، گفت: تیم ملی ایران هم به اندازه سایر حریفان شانس صعود دارد.

مهاجرانی در مورد اینکه ما 4 سال پیش هم با کره، قطر و ازبکستان هم‌گروه بودیم و این تکراری بودن گروه به سودمان است یا نه گفت: فوتبال اکنون با 4 سال قبل هم متفاوت است و تیم‌ها شرایط‌شان را تغییر داده‌اند و روش بازی‌شان قطعا نسبت به 4 سال قبل عوض شده است.

وی در مورد بحث استعفای کی‌روش گفت: بارها نظرم را در مورد کی‌روش گفته‌ام. اگر دوباره صحبت کنم حرف‌های من هم مثل داستان رفتن و ماندن او تکراری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس