کد خبر 55617
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹

با برگزاري مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره قلم زرين شهريار زرشناس، منصور انوري و حجت‌الاسلام محمدرضا واحدي به عنوان برگزيده معرفي و جايزه 3.5ميليون توماني را نصيب خود كردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دقايقي پيش مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره قلم زرين با حضور بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد، محمدرضا سرشار نايب رييس هيات مديره انجمن قلم، محسن پرويز رييس هيات موسس انجمن قلم ايران، احمد شاكري دبير هشتمين دوره جشنواره قلم زرين و جمعي از نويسندگان و اعضاي انجمن قلم ايران در محل اين انجمن برگزار شد.
 
در اين مراسم احمد شاكري در سخناني با اشاره به تقارن روز قلم و ولادت امام حسين (ع) گفت: اين تقارن در خود معنايي دارد و آن اين كه در مكتب و آرمان شيعي قلم آرمان ديني را حمل و جان آن را فدا مي‌كند. ثواب و ارزشي كه مدادالعلما دارد در كنار دماءالشهدا معني پيدا مي‌كند و ما هر چه داريم از مكتب عاشورايي داريم.
 
وي با اشاره به نحوه انتخاب آثار در قلم زرين آن را دقيق‌ترين نوع انتخاب اثر دانست و گفت: كار اجرايي اين جشنواره از دي89 با استفاده از رسمي‌ترين فهرست در خانه كتاب شروع شد و 804كتاب در بخش داستان، 1890در حوزه شعر و 590كتاب نيز در بخش پژوهش شناسايي شد كه در نهايت پس از غربال‌گري تعدادي از آثار به مرحله دوم و در نهايت به مرحله نهايي راه پيدا كردند.
 
وي همچنين در گزارش خود از روند اجرايي اين جايزه در سه بخش ارائه داد و در انتها نيز با اشاره به ويژگي‌هاي اين دوره از جشنواره قلم زرين پيشنهاداتي را بيان كرد.
 
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين جلسه با تبريكات چند منظوره خود به نويسندگان و برندگان جايزه قلم زرين گفت: اين جشنواره نسبت به ساير جشنواره‌ها از حيث كميت و اجرا و ابتنا به مفاهيم انقلابي و ديني توفيق بيشتري يافته است.
 
وي همچنين با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در هنگام انتصاب اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي گفت: هفت نكته جديد از سخنان ايشان استخراج كردم كه 5نكته آن به صورت اساسي و راهبردي زماني محقق مي‌شود كه بحث ادبيات،‌ داستان و شعر اعتناي بيشتري كنيم.
 
در اين جلسه همچنين محسن مومني مومني رياست حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، محسن پرويز رييس هيات موسس انجمن قلم ايران سخناني را ايراد كردند.
 
در خاتمه نيز برگزيدگان اين جايزه به شرح ذيل معرفي شدند:
در بخش داستان كتاب «جاده جنگ» تاليف منصور انوري به دليل پرداخت هنرمندانه داستان، تحقيقات ارزشمند موضوعي و انسجام ساختاري و روايتي در حوزه زماني و مكاني گسترده به عنوان كتاب برگزيده انتخاب شد.
 
در بخش شعر در ميان شش اثر برگزيده مجموعه «ادامه دلواپسي» سروده حجت‌الاسلام محمدرضا واحدي به دليل برخورداري از مولفه‌هاي ادبي درخور و ارجمندي موضمونو محتوا به عنوان اثر برگزيده معرفي شد.
 
كتاب «پيش درآمدي بر رويكردها و مكتب‌هاي ادبي» تاليف شهريار زرشناس به دليل نوآوري در پژوهش و رويكردهاي انتقادي به مقولات نظري و همچنين تلاش براي پركردن خلاهاي فكري در حوزه ادبيات به عنوان كتاب سال در بخش پوهش و نقد ادبي به عنوان كتاب سال برگزيده شد و جايزه 3.5ميليون توماني را از آن خود كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس