کد خبر 555483
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

در کمیسیون پیوست‌نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش شهرداری تهران از اجرای طرح "اتاف" ارائه شد.

به گزارش مشرق به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ جلسه کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بنیانیان در ابتدای این نشست گفت: اگر خواستار تمدن اسلامی هستیم، مدیران ما در کشور باید پیامدهای فرهنگی هر تصمیم و طرحی را بپذیرند و فرهنگ به یک موضوع عام تبدیل شود تا همگان در آن نقش داشته باشند.

در ادامه جلسه، علی اصغر محکی مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارائه گزارشی از ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی این سازمان در برنامه‌ها تحت عنوان "اتاف" پرداخت و اظهار داشت: در مدیریت شهری به جای واژه پیوست نگاری فرهنگی از واژه "اتاف" استفاده می شود و هدف از اتاف نیز بالا بردن سطح کیفی زندگی شهروندان و مشارکت آن ها در سیاست گذاری شهری است.

وی افزود: " اتاف" بر اساس بالادستی مانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، نخستین بندهای سیاست های برنامه پنج ساله توسعه و مصوبه شورای شهر تهران از سال 87 به اجرا درآمده است.

محکی با اشاره به ایجاد سامانه الکترونیکی "اتاف" در شهرداری تهران گفت : هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد ادبیات مشترک درون سازمانی است.

 اصغر مهاجری نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های انجام شده در زمینه مطالعات و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران و نتایج آن گفت:"اتاف" باید آسیب‌شناسی و به یک نهاد مستقل تبدیل شود.

وی افزود: امروزه سیاست‌ها و برنامه‌ها اجرا نخواهد شد مگر آن که تمامی پیامدهای آن به صورت فراگیر با اعداد و ارقام برآورد شود و برای همه آن‌ها راهکار ارائه شود که به آن زنجیره کاربستی می گوییم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی برای کشور ثروت و ارزش افزوده تولید خواهد کرد، ادامه داد: با پیوست فرهنگی می توان طرح و پروژه‌ها را با هزینه کمتر انجام داد و با انجام پروژه‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی باید رفتارهای مردم را تغییر نیز داد.

وی افزود: پیوست فرهنگ دغدغه مدیریت محلی است و عملا به جز در مدیریت شهری تهران به صورت هدفمند در سایر بخش ها دیده نشده است.

مهاجری در پایان با بیان اینکه "اتاف" باید به یک نهاد مستقل وحقوق شهروندی تبدیل شود، گفت:"اتاف" گامی در تامین نیازهای اطلاعاتی و مطالعاتی مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است و این پژوهش‌ها هم حوزه سیاستگذاری، اجرا و بهربرداری را در برمی‌گیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس