کد خبر 555210
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

نیروهای ارتش و عشایر عراق با ورود به مرکز شهر «هیت» در استان الانبار در حال پاکسازی و تثبیت مواضع خود هستند.

به گزارش مشرق، یک منبع میدانی در خصوص آخرین تحولات میدانی شهر هیت از تثبیت مواضع ارتش و بسیج مردمی در مرکز شهر خبر داد.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی مواضع خود در مسجد جامع در مرکز شهر هیت تثبیت کرده‌اند.
وی افزود: تروریست‌های داعشی اقدام به مین گذاری گسترده بخش‌های مختلف شهر کرده‌اند و همین موضوع باعث شده عملیات پاکسازی با کندی ادامه پیدا کند.

این منبع میدانی گفت: تروریست‌های داعش، گوشی‌های تلفن همراه اهالی این شهر را به دلیل همکاری با نیروهای عراقی ضبط کردند.
وی با بیان این که بیش از 60 درصد شهر هیت پاکسازی شده، خاطرنشان کرد: برخلاف اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها، شهر هیت به طور کامل آزاد نشده و بخش‌هایی از مرکز تا جنوب شهر در کنترل گروه تروریستی داعش است.

وی به جنایت‌های گروه تروریستی داعش علیه مردم مظلوم هیت نیز اشاره کرد و گفت: مردم این شهر به دلیل ظلم‌های متعدد تروریست‌ها در انتظار نیروهای عراقی بودند و به روش‌های مختلف در تلاش بودند به نیروهای عراقی در آزادسازی این شهر کمک کنند.
این منبع میدانی گفت: تروریست‌های داعشی قبل از ورود نیروهای ارتش وبسیج مردمی به شهر هیت، تعداد زیادی از اهالی این شهرک را به دلیل همکاری با نیروهای دولتی اعدام دست جمعی کرده‌اند.

از سویی دیگر، در ادامه عملیات پاکسازی مناطق آلوده به تروریست‌های داعش در استان الانبار، نیروهای تازه نفس بسیج مردمی و ارتش عراق به منطقه «160 کیلو» در غرب این استان اعزام شدند.
براساس این گزارش، تجهیزات نظامی گسترده سبک و سنگین برای پاکسازی منطقه «الرطبة» در این منطقه مستقر شده است.

جنگنده های ارتش عراق در عملیات دقیق و حساب شده حملاتی علیه پایگاه های تروریست های داعشی در منطقه «البوبالی» در شمال شهر الرمادی انجام دادند که در اثر این حملات 4 پایگاه تروریست‌ها به طور کامل تخریب شد.
در این عملیات دهها تن از عناصر تروریستی داعش کشته شدند و علاوه بر منهدم شدن چندین خودروی نظامی مجهز به تیربار سنگین، انبارهای مهمات تروریست‌ها نیز نابود شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس