حملات سنگین تروریست‌های جبهة النصره و چندین گروه دیگر به مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب غرب استان حلب، ناکام ماند و تروریست‌ها متحمل خسارات سنگینی شدند.

به گزارش مشرق، پس از آرامشی موقت در جبهه جنوب غرب استان حلب، از عصر روز گذشته صدها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره و جندالاقصی حملات شدیدی علیه مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت آغاز کردند.

گروه‌های تروریستی در این حملات گسترده در تلاش بودند تا شهرک‌های خان طومان، برنه، الزربه، شرق الخالدیه، زیتان، القلعجیه، شرق شهرک و ارتفاع العیس، غرب شهرک الحاضر، ارتفاعات الزیتون و ربیع را اشغال کنند.

یک منبع میدانی  اعلام کرد تجهیزات نظامی فراوانی از طریق مرز ترکیه به استان ادلب انتقال داده شد و سپس تروریست‌ها این تسلیحات مجهز را به مرزهای جنوبی استان حلب برای حمله به مواضع ارتش سوریه انتقال دادند.

این منبع میدانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: تروریست‌ها به روال سابق حملات خود را با خودروهای انتحاری آغاز کردند و در ادامه با خمپاره و موشک مناطق تحت کنترل نیروهای سوری را هدف قرار دادند.



وی افزود: عناصر تروریستی پس از چند ساعت درگیری شدید در نیمه شب گذشته توانستند بخش‌هایی از حومه جنوب غرب حلب را اشغال کنند اما با فداکاری ارتش سوریه و نیروهای مقاومت این حملات دفع شد.

این منبع میدانی تصریح کرد: همزمان با این حملات، جنگنده های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها هدف قراردادند.

وی گفت: همزمان با شدت یافتن درگیری‌ها، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در تاکتیکی جدید اجازه دادند تا تروریست‌ها به بخشی از مناطق وارد شوند و سپس از اصل غافل گیری استفاده کردند و با کمین‌های از پیش طراحی شده صدها تن از تروریست‌ها را کشته و زخمی کردند.


این منبع میدانی افزود: در این روش جدید، تعدادی از عناصر تروریستی توسط نیروهای سوری اسیر و هم چنین مقداری زیادی تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شد.


  درگیری‌ها تا صبح امروز (یکشنبه) به شدت ادامه داشت که در نهایت گروه‌های تروریستی به دلیل گرفتار شدن در کمین های متعدد و متحمل شدن خسارات فراوان مالی و جانی و بدون کسب نتیجه‌ای، با بر جای گذاشتن اجساد همرزمان خود مجبور به فرار از مناطق شدند.


در این درگیری ها بیش از 100 تروریست از جمله چند تن از فرماندهان میدانی کشته شدند.


قابل ذکر است گروه‌های تروریستی در این حملات موفق به اشغال مناطق جدید نشدند و منطقه الخالدیه در غرب شهرک خان طومان نیز به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد.

عناصر تروریستی در حملات بی وقفه روزهای گذشته فقط موفق به اشغال بخش‌هایی از شهرک العیس و ارتفاع راهبردی این شهرک شده‌اند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس