کد خبر 554920
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

یکی از رسانه های روسی اعلام کرد یک سوم مردم عراق از وجود آمریکا در عراق ناراضی اند و آمریکا را حامی و همکار داعش در این کشور می پندارند.

 به گزارش مشرق، در گزارشی که سایت خبری راشا تودی منتشر کرده یک سوم مردم عراق، آمریکا را حامی داعش در این کشور می دانند.

در این گزارش آمده است: ۱۳ سال از حضور آمریکا در عراق به بهانه مبارزه با تروریست می گذرد ولی در نظرسنجی اخیر، مشخص شد که یک سوم مردم عراق، آمریکا را حامی و پشتیبان تروریست های داعش در این کشور می دانند.

طبق این تحقیق میدانی و آماری، ۴۰ درصد از مردم عراق، علت حضور آمریکا در این کشور را بی ثبات نمودن اوضاع این کشور و تسلط بر منابع طبیعی نفت و گاز این کشور می دانند و ۳۰ در صد از عراقی ها نیز، آمریکا را به عنوان حامی داعش به حساب می آورند.

در قسمت دیگری از این گزارش آمده است: تقریبا اغلب مردم عراق از باطن پلید داعش آگاهند و نسبت به این گروه تروریستی، نظر بدبینانه و نامساعدی دارند.

این گزارش همچنین یاد آورد شده است که در نظرسنجی سال ۲۰۱۴ میلادی، ۳۸ درصد از مردم عراق، نسبت به حضور آمریکا در این کشور، خوشبین بوده و آمریکا را ناجی خود می دانستند ولی همین نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز تکرار شد و مشخص شد، این خوشبینی در طی یک سال به کمتر از ۱۸ درصد رسیده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس اعلای عراق، اعلام کرد، مدارک و مستنداتی در دست دارد که نشان می دهد هواپیماهای متعلق به ائتلاف به اصطلاح جهانی ضد داعش، در حال پشتیبانی نظامی و تدارکاتی تروریست های داعش در موصل و چند نقطه دیگر عراق، هستند.

وجود این مستندات و نیز برخوردهای دوگانه آمریکا در مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش، باعث وجود چنین دیدگاهی نسبت به حضور آمریکا در این کشور شده است.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس