کد خبر 554643
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران گفت: توسعه استفاده از فناوری در اجرای فعالیت‌های گمرکی در دستور کار گمرک است.

به گزارش مشرق، فرود عسگری عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیركل گمرك بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه اقتصادی دارای جایگاه ویژه‌ای است و فعالیت‌های گمرکی نیز در این استان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی از ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی عضو سامانه جامع گمركی توسط گمرک خبر داد و اضافه کرد: واحدهایی که در این سامانه عضو هستند از ارزیابی معاف می‌شوند.

معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران با اشاره به عضویت ۲۵۰ واحد تولیدی در سامانه جامع گمركی، خاطرنشان کرد: معافیت از ارزیابی و دریافت اظهار نامه قبل از ورود كالا از تسهیلاتی است که به واحدهای عضو ارائه می‌شود.

وی در مورد پنجره واحد تجارت فرامرزی نیز گفت: تمام دستگاه‌های مربوطه باید در اجرای این طرح همکاری کرده و مجوزها را به‌صورت الکترونیکی بارگذاری کنند.

عسگری از توسعه برنامه‌های الکترونیک در گمرک خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش حجم مبادلات، تسهیل در ترخیص کالا و کاهش هزینه‌ها از مهمترین مزایای اجرای برنامه‌های الکترونیکی است.

وی با اشاره به ارائه نظرات ۲۵ سازمان مختلف در مورد صادرات و واردات و سایر امور گمرکی هرساله به گمرک، گفت: عملیات ترخیص ۹۵ درصد کالاها در ۷۶ گمرك كشور از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود.

وی همچنن از اصلاح یك سری قوانین گمرکی اشاره کرد و ادامه داد: از برنامه‌های مهم گمرک در سال جاری، توسعه فناوری‌ها و بهبود وضعیت قوانین است.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های احمد پورحیدر، بهنام نوروزی به‌عنوان ناظر گمركات استان و مدیركل گمرك بوشهر معرفی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس