کد خبر 554415
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

رسانه های گروهی اخبار ضد و نقیضی درباره سرنوشت 300 کارگر سوری ربوده شده توسط گروه تروریستی داعش از یک کارخانه تولید سیمان در ریف دمشق در سوریه منتشر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت "سیریانیوز" اخبار ضد و نقیضی روز جمعه درباره سرنوشت 300 کارگر سوری منتشر شد که گروه تروریستی داعش آنها را سه شنبه گذشته از کارخانه سیمان البادیه در شهرک الضمیر در ریف دمشق ربود.

درحالی که برخی منابع صبح جمعه حاکی از فرار 140 نفر از آنها از دست گروه داعش خبر دادند، اخبار دیگری نیز از اقدام داعش در اعدام 175 نفر از این کارگران حکایت می کرد.

عصر جمعه نیز این خبر منتشر شد که گروه داعش 300 کارگر سوری را با میانجیگری آزاد کرده است.

شبکه افاق وابسته به داعش ادعا کرد: این گروه حدود 300 کارگر سوری را آزاد کرده است.

این شبکه به نقل از یک منبع بدون ذکر نام گفت: عناصر داعش کارگران را به محل امنی بردند و خدمات بهداشتی و غذایی به آنها ارایه کردند و برای شناسایی کارگران غیرمسلمان یا ماموران مخفی نظام سوریه، آنها را بازجویی کردند.

این درحالی است که یک منبع در اتحادیه کارگران در سوریه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اخبار آزادی 300 کارگر را رد کرد.

همزمان خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" اعلام کرد که ارتش سوریه بیانیه ای درباره سرنوشت این کارگران ربوده شده صادر نکرده است.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، گروه تروریستی داعش، پیش از این، 260 تن از پرسنل کارخانۀ سیمانِ البادیه واقع در منطقه الضمیر در حومۀ شمال شرقی دمشق را ربوده بود و پس از مدتی 40 تن از آنان را که بیشترشان از مهندسان و کادر فنی و کارشناسانِ کارخانه بودند، به منطقۀ تل دکوه در حومۀ غوطۀ شرقی منتقل و در آن جا اعدام کرد.

وزارت آشتی ملی، برای نجات بازماندگان، یک لحظه هم آرام ننشست و تماس های گسترده ای برای پیگیری ماجرای ربوده شدگان در دستور کار قرار داد.

"احمد منیر" مشاور وزارت آشتی ملی در این خصوص به شبکه خبری العالم گفت: آن ها مرتکبِ جنایت ضد بشریت شدند. 40 تا 50 نفر از هم میهنانمان را شهید کردند، شماری از آنان را گردن زدند و شماری را به ضرب گلوله کشتند. در اعدام برخی از کارگران، آن ها را وادار کردند برای خود قبر بکَنند، آن گاه پای همان قبر، اعدامشان کردند.

گفتنی است که از میان ربوده شدگان، 140 تن عمرِ دوباره یافتند و پس از آن که ارتش سوریه، امنیتِ رسیدن به مناطق امن در غوطۀ شرقی را برای آن ها فراهم کردند، موفق شدند از چنگ داعش فرار کنند و زنده بمانند.

"یعرب خیربک" روزنامه نگار و نویسندۀ سیاسی سوری، در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: خبرها حاکی از آن است که 100 یا 170 تن از کارگرانی که موفق به فرار از چنگ داعش شدند، به پایگاه های نزدیک به ارتش رسیدند و ارتش ضمن تامین امنیتشان، آن را از آن منطقه خارج کرد.

منطقۀ الضمیر، از نظر جغرافیایی حد واصل بادیۀ سوریه و منطقه القلمون است که عناصر داعش در قسمت هایی از آن تا تپۀ تل دکوره حضور دارند که مهم ترین قرارگاه داعشی ها در غوطۀ شرقی به شمار می رود.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس