کد خبر 554112
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

یک منبع میدانی سوری با اشاره به حمله انتحاری‌های داعش از چندین محور علیه کوی الصناعه و فرودگاه نظامی دیر الزور گفت:‌ آمادگی بالای نیروهای سوری این بار نیز برای داعش شکست به همراه داشت.

به گزارش مشرق، منابع آگاه میدانی سوری در این خصوص توضیح دادند: داعش با به خدمت گرفتن تعداد زیادی از عناصر نفوذی خود در محور کوی «الصناعه» درصدد پیشروی در این محور بود که با واکنش سریع و قاطع نیروی هوایی ارتش سوریه و روسیه مواجه شد.

از سوی دیگر، توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه نیز با به گلوله بستن نقاط تمرکز داعش در کوی‌های تحت تصرف این گروه در شهر دیر الزور مانند جسر السیاسه، العرضی و غسان عبود که از آنها برای آغاز حملاتش استفاده می‌کند، عناصر این گروه را زمین‌گیر کرد.

منابع میدانی سوری تصریح می‌کنند که داعش در صدد پیشروی به سمت دو کوی الطحطوح و هرابش است و این امر منوط به تصرف کوی الصناعه است، به همین دلیل شاهد تمرکز حملات این گروه بر این کوی هستیم که تاکنون از سوی ارتش سوریه کاملا دفع شده است.

به موازات حمله داعش به کوی الصناعه، این گروه فرودگاه نظامی دیر الزور را نیز مورد حمله قرار داد و همچون گذشته حمله خود را با انفجار یک خودرو بمبگذاری شده توسط انتحاری که آن را می‌راند، آغاز کرد.

این انتحاری خود و خودرو بمبگذاری شده‌اش را در دو نقطه دغیم و الولید که در کنار یکدیگر و در نزدیکی دیوار فرودگاه واقع شده‌اند، منفجر کرد تا به این ترتیب راه نفوذ عناصر تروریستی داعش به آن سوی دیوار را فراهم کند، اما واکنش شدید نیروی هوایی و تویخانه ارتش سوریه عناصر داعش را وادار به عقب نشینی از این منطقه کرد.

پس از دفع این حمله جنگنده‌های سوری و روسی مواضع داعش را در مناطق الجفرة و المریعیة و حویجة صکر و حویجة المریعیة، از توابع دیر الزور به شدت بمباران و منابع آگاه میدانی ارتش در این منطقه خبر استفاده ارتش سوریه از گاز کلر برای دفع حمله به فرودگاه دیر الزور را به شدت تکذیب کردند.

به گفته این منابع نظامی سوری سلاح‌های مورد استفاده ارتش سوریه در نبردهای خود، عموما سلاح‌های سنتی و متعارف اما مجهز به مدرنترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز است که به نیروهای ارتش سوریه امکان می‌دهد، کوچکترین تحرکات گروه‌های تروریستی را رصد و با هدف گرفتن و زمین‌گیر کردن تروریست‌ها، امکان هیچ اقدام نظامی را به آنها ندهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس