معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای چندین بار می‌گوییم قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و خط قرمز ایران اسلامی است.

به گزارش مشرق، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.

وی افزود: به مدعیان قدرت جهانی یادآوری می‌کنیم  ملت ایران از بهمن 57 از نقش و تاثیر آن‌ها در تعیین مقدرات دفاعی کشورمان خلع ید کرده‌اند و نشان داده‌اند هر دستی که بخواهد در این زمینه دخالت کند را قطع خواهند کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ظاهرا گوش امریکایی‌ها به روی حرف حق و خواست ملت‌ها بسته است و تمایل دارند همواره از موضع زورگویی و قلدرمابانه با کشورهای مستقل و آزاده سخن بگویند، گفت: برای چندمین بار تاکید می‌شود قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا امریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشکی نیروهای مسلح ما است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران قربانی تهاجمات آمریکا و متحدان منطقه‌ای کاخ سفیده بوده و راهبرد خود را بر عدم غفلت راهبردی برابر سیاست‌ها و نقشه‌های آن‌ها قرار داده است، تصریح کرد: امریکایی‌ها همچنان در چنبره محاسبات غلط علیه ایران گرفتار هستند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم با عینک شفاف و واقع بین به مسائل جهانی به ویژه آنچه در ایران و منطقه می‌گذرد نظاره کنند و بدانند مدت‌ها است که عینک کدخدایی و خود را ابرقدرت بلامنازع جهان دانستن زیر پای ملت ها شکسته است.

وی تصریح کرد: اگر امریکایی‌ها مقداری به هزینه‌هایی که در دهه‌های اخیر در منطقه پرداخته‌اند بیاندیشند، کمی رعایت احتیاط را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و شفاف با دخالت امریکایی‌ها در مسائل ایران به ویژه در حوزه دفاعی گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در قبال گستاخی‌های امریکا به ویژه وزیر امور خارجه ایالات متحده به موقع و قاطعانه واکنش نشان دهند و با اعلام وحدت راهبردی و اراده ملی در ایران اسلامی برای صیانت،‌ تقویت و توسعه ظرفیت‌های دفاعی و موشکی وجود هرگونه شکاف و دوگانگی در این زمینه را از ذهن مقامات امریکایی پاک کنند.

وی افزود: به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نفوذ جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون در فراتر از منطقه توسعه یافته و جوامع بشری را شیفته گفتمان انقلاب اسلامی ساخته است تداوم خواهد یافت و در آینده‌ای نه چندان دور حقیقت بیداری ملت‌ها افول سلطه آمریکایی را رقم خواهد زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • جواد ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    برنامه بعدی امریکا " بعد از نقض عهد در برجام"این است که مطالبات غیر هسته ای مانند موشکی را به عنوان مکمل توافق و شرط تحقق برجام مطرح کند و با همکاری شبکه همکار داخلی ( مطبوعات )مردمی را که امید گشایش اقتصادی دارند را به سوی مطالبات جدید سوق دهند .اکنون غرب نشانه همه شکست های خود در منطقه را توان دفاعی و موشکی سپاه پاسداران میداند . تمام ناکامی های امریکا در منطقه به سپاه پاسداران ارجاع داده خواهد شد و شرط تحقق عینی روح برجام! دست برداشتن سپاه از تقویت بنیه دفاعی و سایر ارمان های انقلاب معرفی خواهد شد و سراب گشایش اقتصادی را به عملکرد سپاه و توان موشکی گره خواهند زد . تا زمینه فشار اجتماعی به نهاد های انقلابی برای دادن امتیاز فراهم شود . امریکایی بعد از جنجال اخیر موشکی " فعلا منتتظرند تا ببینند ایا در ایران اجماع بر سر توان دفاعی وجو دارد یا شبکه همکار داخلی به خصوص در مطبوعات قادر است " امتیاز دادن در عرصه دفاعی را تئوریزه کند . وزارت خارجه باید سریع واکنش نشان دهد تا امریکا بداند در ایران بر سر امنیت اجماع وجود دارد و از توهم خارج شوند .
  • اصلاح طلب ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    حتی قطعنامه محدودیت 8 ساله گفته نه دائمی آنهم در بخش پرتاب نه ساخت و کاهش!!! شک نکنید عرب ها باز رشوه دادن به امریکایها...
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر واقعا 5 سال دیگه یا 8 سال دیگه محدودیت های تسلیحاتی ایران قراره لغو بشه این رفتار امریکایها درباره اینکه جلوی خرید ایران رو می خرید یا ایران کلآ بی خیال توان مشوکی بشه کاملا مشکوکه و نشون میده احتمالا در همان سالها و دقیقا زمان صنعتی شدن برنامه هسته ای برنامه هایی دارن........
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    تعداد پروژه های دفاعی را بیشتر بکنید و بودجه پروژه های قبلی را هم دوبرابر بکنید. سال اقدام و عمل است. کری شربت زعفران اضافی میل نموده و مشغول هزیان گویی برای خوش آمد شیخکهای منطقه هست.
  • محمد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    برجام2=برنامه جامع امحای موشکی!!!! این کفتارهای امریکایی از فرصت به خوبی استفاده میکنن البته فرصت هایی که عده ای داخلی در اختیارشون میزارن مشرق خواهشا سانسور نکن
  • محمد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    خوبه خواهش کردم سانسور نکنی جمله اول زدی ترکوندی!!!!!
  • نصیر ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    تلخ ماجرا اینجاست کری پشت تابلویی که روی اون نوشته "خلیج عربی" در کنار یه مشت د شیخ عرب که فقط دوتای اونها مثل امارات و عربستان 60 میلیارد دلار ظرف یک سال از امریکا جنگنده و بمب و موشک می خرن و به طرفداران ایران در یمن عراق سوریه و لبنان حمله می کنن این حرف رو می زنه!!!!!!....نمی دونم اینها مسئولین و مردم ایران رو چی فرض کردن!!؟ دولت نباید درباره لغو نشدن تحریم ها در برجام سکوت کنه به خاطر همین پرو شدن...فکر کردن اینجا......!!
  • مرتضیsk ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    دقت کردین در دولت فخیمه یازدهم زحمت برخورد قاطعانه دستگاه دیپلماسی روی دوش عزیزان سپاه افتاده ، خب دستگاه دیپلماسی چه میکند ! دارد در توییتر و فیس بوک خنده و لبخند قاطعانه می کند .
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    این جور واکنش ها البته خوبه اما در عمل و در بزنگاه ها مثل کماندو های دریایی آمریکا نشون داده که سیاسیون هستند که حرف اول و آخر رو میزنند
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    +1000 تقسیم کار به شیوه دولت فخیمه!!
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود ... با اعلام وحدت راهبردی و اراده ملی در ایران اسلامی برای صیانت،‌ تقویت و توسعه ظرفیت‌های دفاعی و موشکی وجود هرگونه شکاف و دوگانگی در این زمینه را از ذهن مقامات امریکایی پاک کنند!! کو گوش؟!
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    کدخدا و رشوه؟!!!
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    امریکا سیاست گام به گام را در ایران به شرح ذیل پیاده خواهد کرد 1-پیشنهاد مذاکره درخصوص توان موشکی (همراه باتهدید وتحریم)ونابود کردن صنایع موشکی 2-تغییر قانون اساسی بامراجعه به آرای عمومی همراه باتبلیغات زیاد و زمینه سازی داخلی 3-پررنگ کردن موضوع تروریسم وتشدید تحریم ها وفشار به مردم جهت گرفتن امتیاز 4-تغییر ذائقه مردم که از سالهای پیش طراحی ودر بین روشنفکران وبعضی از خواص به مرحله اجرا در آمده است (به نظر می رسد مهم ترین مرحله از این سیاست است )5-به رسمیت شناختن اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس